• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasākumu mārketings: Nordea Rīgas maratona un Nike Riga run piemērs

Thumbnail
View/Open
309-22178-Bitens_Renars_rb09177.pdf (824.4Kb)
Author
Bitēns, Renārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā „Pasākumu mārketings: Nordea Rīgas maratona un Nike Riga run piemērs” apskatīta NRM un NRR pasākumu mārketinga komunikācija ar mērķi gūt plašāku ieskatu pasākumu organizatoru, sponsoru un auditorijas interešu mijiedarbībā. Pētnieciskie jautājumi: vai organizatoru/sponsoru piedāvājumi ietekmē cilvēku izvēli apmeklēt pasākumu un kādas ir būtiskākās NRM un NRR atšķirības? Teorētiskā bāze balstīta uz pasākuma mārketinga, sporta mārketinga, integrētā mārketinga komunikācijas, kā arī korporatīvās sociālās atbildības un sponsorēšanas teoriju. Darba metodoloģija ietver gadījuma studijas, kā arī strukturēto aptauju un interviju.Empīriskā daļa ietver organizatoru, sponsoru un auditorijas viedokļu analīzi. Darba nobeigumā secināts, ka pasākuma organizatoru/sponsoru piedāvājumi ietekmē auditorijas vēlmi apmeklēt pasākumu un ir atšķirīgi. Atslēgas vārdi: Nordea Rīgas maratons, Nike Riga run, pasākumu mārketings, sponsori, organizatori, apmeklētāji.
 
Bachelor thesis „Event marketing: The example of Nordea Riga marathon and Nike Riga run” views NRM and NRR event marketing communication to gain insight into the events organizers, sponsors and audience interest interaction. Research questions: Does the organizers/promoters affect people's choice to attend an event and what are the main differences between NRM and NRR? The theoretical basis are based on the event marketing, sports marketing, integrated marketing communications and corporate social responsibility and sponsorship theory. Methodology includes case study, as well as structured questionnaire and interviews. The empirical part consists of the organizers, sponsors and audience views. The study reveals that the event organizers/promoters affect the audience desire to attend the event and are different. Key words: Nordea Riga marathon, Nike Riga run, event marketing, sponsors, organizers, visitors.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20569
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV