Tūrisma informācijas centri Latvijā
Author
Salzemniece, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā apkoptā veidā raksturoti tūrisma informācijas centri Latvijā, to funkcijas, pakalpojumi, kā arī tiek noskaidrota Kokneses un Rīgas tūrisma informācijas centru pakalpojumu kvalitāte (lietotāju vērtējums). Latvijas TIC nozīme sabiedrības ikdienas informacionālo vajadzību apmierināšanā, un pakalpojumu kvalitāte pagaidām nav izvērtēta, tāpēc būtiski ir noskaidrot lietotāju viedokli.
Pētījumā tiek aprakstīta ELIS (Everyday life information seeking - ikdienas dzīves informācijas meklēšana) teorija, kas palīdz izprast sabiedrības informacionālo vajadzību apmierināšanas nozīmi ikdienā. Pētījums balstīts gan uz literatūras avotu izpēti, gan praktisko pētījuma daļu: anketēšanas „Tūrisma informācijas centru pakalpojumu izmantošana” rezultātu apkopojumu. Kā viena no pētniecības metodēm izmantota SERVQUAL metode, kas precīzāk palīdz noskaidrot sabiedrības attieksmi par informācijas centru pakalpojumu kvalitāti.
Atslēgvārdi: tūrisma informācijas centrs, informācijas pakalpojums, ikdienas dzīvei nepieciešamās informācijas meklēšana, pakalpojumu kvalitāte Thesis includes characteristics of functions and services of tourism information centers in Latvia, as well as user ratings for services in tourism information centers in Riga and Koknese. The significance of Latvian TIC’s in terms of providing the information for the society and quality of services has not been evaluated yet, so it is important to find out user opinion.
The study described ELIS (everyday life information seeking theory), which helps to understand the importance of public daily needs for seeking information. The study is based on both literature analysis and practical part- summary of results from ‘’Tourism information center service use’’ survey. As one of the methods for study was the SERVQUAL method, which helps to find out public opinion on information center service quality more precisely.
Keywords: Information Center, Information Service, Everyday Life Information Seeking, Service Quality