Jelgavas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību sektora informējošā darbība: uztvere, izpratne un attieksmes pilsoņu un nepilsoņu daļējās publikās (2006)
Author
Kupče, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izvērtēt pilsoņu un nepilsoņu daļējo publiku uztveri, izpratni un attieksmi par Jelgavas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību sektora informējošo darbību.
Pētījuma mērķa sasniegšanai veikta pilsoņu un nepilsoņu daļējo publiku aptauja, dziļās intervijas ar galvenajām iesaistītajām pusēm un vietējo laikrakstu publikāciju satura kontentanalīze.
Pētījuma rezultātā pierādīta hipotēze, ka nepilsoņi mazāk nekā pilsoņi ir informēti par pašvaldības kompetences jomā risināmiem jautājumiem, kas ietekmē viņu uztveri un izpratni. Attieksme pret Jelgavas domes informējošo darbu ir viduvēja, ar noslieci uz pozitīvo pusi, īpaši pilsoņu daļējo publiku vidū.
Apstiprinās tas, ka Sabiedrisko attiecību sektors galveno akcentu liek uz pašvaldības publiskā tēla veidošanu, nevis iedzīvotāju vispusīgu informēšanu par domes darbības aktivitātēm.
Atslēgas vārdi: Jelgavas pilsētas dome, informējošā darbība, sabiedriskās attiecības, uztvere, izpratne, attieksme, daļējās publikas. An aim of the research is to evaluate a perception, understanding and attitude of partial publics of citizens and non-citizens about informational activity of Public Relations Sector of Jelgava City Council.
In order to reach an aim of the research a poll of partial publics of citizens and non- citizens, in-depth interviews with the main stakeholders and content analysis of the local newspaper’s publications were carried out.
As a result of the research a hypothesis has been proved that non-citizens are less informed than citizens about local government issues that influenced their perception and understanding. Attitude towards Jelgava City informational activity is average tending to positive side especially in partial publics of citizens.
It proved true that the Public Relations Sector lays the main emphasis on building a public image of Jelgava City Council instead of providing comprehensive information to citizens about council’s activity.
Key words: Jelgava City Council, informational activity, public relations, perception, understanding, attitude, partial publics.