Realitātes reprezentācija un semiotiskā analīze Frenka Millera filmās „Grēku pilsēta” un „Gars”
Author
Magonova, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Realitātes reprezentācija un semiotiskā analīze Frenka Millera filmās „Grēku pilsēta” un „Gars””.
Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā tika apskatīti pētījumam atbilstošākie jēdzieni – reālisms, semiotika, kinematogrāfija, film noir un grafiskā novele, metodoloģiskās daļas, kurā aprakstītas nepieciešamās metodes – semiotiskā analīze un intervēšana, empīriskās daļas, kurā tiek analizētas filmas kā no realitātes aspekta, tā arī ar semiotiskās analīzes metodi.
Darba hipotēze: kino stila elementu veidošana notiek balstoties uz grafiskās noveles naratīvu.
Pētījuma mērķis: veikt Frenka Millera filmu „Grēku pilsēta” un „Gars” semiotisko analīzi, kā arī noskaidrot, cik lielā mērā abas izvēlētās filmas ietver sevī realitātes aspektu, kādi faktori bloķē realitāti vai to reprezentē.
Darbu noslēdz secinājumi.
Atslēgvārdi: reālisms, semiotiskā analīze, grafiskā novele, Frenks Millers The theme of the Bachelor paper is: “Representation of reality and semiotic analysis in Frank Miller's films “Sin City” and “The Spirit””.
The paper consists of a theoretical part, which deals with the concepts that are related to the study - realism, semiotics, cinema, film noir, graphic novel, a methodological part, which includes the semiotic analysis and interviews, and an empirical part, which analyses the film from the dimension of reality and also gives its semiotic analysis.
The hypothesis of the paper: the cinema-style building elements are based on the narrative of a graphic novel.
The aim of the paper: to do semiotic analysis of Frank Miller's film Frank Miller’s films “Sin City” and “The Spirit” as well as to clarify the extent to which the two selected films include aspects of reality, what are the factors blocking the reality or represents it.
The conclusions are provided at the end of the paper.
Keywords: realism, semiotic analysis, graphic novel, Frank Miller