• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reputācija uzņēmuma klientu vērtējumā: "airBaltic" gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-38915-Jurjane_Zane_zj09004.pdf (1.122Mb)
Author
Jurjāne, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Jarockis, Aleksis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Reputācija uzņēmuma klientu vērtējumā: "airBaltic" gadījuma analīze”. Darba pētnieciskā problēma ir mediju publikāciju ietekme uz „airBaltic” klientu reputācijas vērtējuma aspektiem. Darba mērķis ir izpētīt „airBaltic” reputāciju klientu vērtējumā, nosakot iespējamās sakarības starp vēstījumiem medijos un klientu raksturojumiem par uzņēmumu. Darba teorētiskajā daļā apskatīta reputācijas un mediju dienas kārtības teorija. Empīriskajā daļā tiek izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze un klientu anketēšana. Darba struktūra ietver teorētisko, metodoloģisko un empīrisko daļu, kā arī secinājumu daļu darba nobeigumā. Rezultātā iegūtie dati pierāda, ka mediju sniegtie vēstījumi ietekmē klientu raksturojumus par uzņēmumu, tādējādi ietekmējot arī uzņēmuma reputācijas novērtējumu. Atslēgas vārdi: korporatīvā komunikācija, reputācija, reputācijas koeficients (RQ), mediju dienas kārtības veidošana
 
The title of the bachelor paper is „The corporate reputation in clients opinion: "airBaltic" case study”. Research problem is the impact of the media publications on „airBaltic” clients’ evaluation aspects of reputation. The aim of the paper is to research the reputation of „airBaltic” by defining the possible connections between the information in the media and clients’ descritiptions of the company. In the theoretical part the theory of the reputation and the agenda of the media is explored. In the empirical part of the paper the quantitative and qualitative content analysis and client questionnaire is used. The paper consists of theoretical, methodological, empirical part and the conclusion. The data gathered proves that the information provided in the media influences clients’ description of the corporation and it also makes the influance on evaluation of the corporate reputation. The key words: corporate communication, reputation, Reputation Quotient (RQ), agenda setting theory
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20728
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV