Komercdiplomātijas attīstība Latvijā (2004. – 2012.g.)
Autor
Kuzņecova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Didzis
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba „Komercdiplomātijas attīstība Latvijā (2004.–2012.g.)” mērķis ir radīt izpratni par Latvijas komercidiplomātijas attīstību, sākot ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā 2004. gadā, pievēršot uzmanību arī 2008. gada globālajai finanšu krīzei, kas skārusi Latviju vissmagāk. Komercdiplomātija ietver sevī diplomātiskā dienesta darbības, kas vērstas uz valsts ekonomisko interešu īstenošanu starptautiskajā līmenī.
Pētnieciskā darba autore par hipotēzi izvirza pieņēmumu, ka budžeta samazinājums ārlietām kopš 2008. gada nav ietekmējis Latvijas komercdiplomātijas darbību, bet tieši pretēji ir veicinājis jaunu iniciatīvu radīšanu.
Darba teorētiskajā daļā autore konceptualizē komercdiplomātijas jēdzienu, raksturo komercdiplomātijas veidus, aktierus, veidotājus un virzītājus. Pētījumā uzstādīto mērķu un uzdevumu izpildei ir pielietota daudzfaktoru analīze.
Atslēgvārdi: diplomātija, komercdiplomātija, globālā finanšu krīze, eksporta veicināšana, investīciju piesaiste, uzņēmēju pavadošās delegācijas The purpose of Master’s Thesis “Development of commercial diplomacy in Latvia (2004 – 2012)” is to create awareness about commercial development in Latvia after joining the European Union in 2004, while focusing on the global financial crisis of 2008. Commercial diplomacy encompasses diplomatic activities aimed at advocating Latvia’s economic interests in the global arena.
The author of the research paper puts forward the hypothesis that the foreign affairs budget cuts since 2008 have not affected commercial diplomacy in Latvia. Rather, they have fostered the launch of new initiatives.
In the theoretical chapter, the author provides a conceptual overview of commercial diplomacy as well as characterizes types of commercial diplomacy, its actors, drivers and shapers. To reach the objectives of the research, the author has used the methods of multivariate analysis.
Keywords: diplomacy, commercial diplomacy, global financial crisis, export and investment promotion, accompanying business delegations