Latvijas kristīgo konfesiju izdevumu grafiskais dizains
Author
Ņičiporenko, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izpētīt Latvijā izplatītāko kristīgo konfesiju drukāto materiālu grafisko dizainu. Tiek izvirzīta hipotēze, ka vēsturiskais reliģiju fons ietekme to komunikāciju arī mūsdienās. No tā iziet, ka vēsturiski tuvāko konfesiju komunikācijā būs manāmas līdzīgas pazīmes.
Pētījums apskata viena gada drukātos periodiskos izdevumus un papildina tos ar savāktiem drukātiem izdevumiem. Informācijas analīzei tiek izmantoti Tafta (Edward Tufte) un Bertina (Jacques Bertin) darbi. Mērķu sasniegšanai tiek izmantota kontentanalīze, ka arī eksperiments ar izdevumu mērķauditorijām un kontroles grupu.
Pētījums atrod noteiktas tendences konfesiju komunikācijā un apliecina izvirzīto hipotēzi.
Atslēgas vārdi: drukātie izdevumi, relīģija, komunikācija, vizuāla informācija. The aim of study is to research graphical design of prints by major Latvian Christian organization. Hypothesis is that historical background has strong influence on chosen organization’s communication nowadays and signs of that are found in confession’s visual communication. That means that historically and traditionally closer confessions will show similar tendencies.
Study focuses on one year’s periodic media and additional prints by named confessions. As a basis for the research of chosen study materials works of Edward Tufte and Jacques Bertin are used. To achieve aim of this study, content analysis and experiment used as a tools.
As the result of this study, named hypothesis is approved by the researcher.
Key words: prints, visual communication, religion communication.