Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorProcevska, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:48Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:48Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6116en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20798
dc.description.abstractŠī darba temats ir Padomju Latvijas perestroikas laika populārās mūzikas diskursi. Tas koncentrējas uz sabiedrisko procesu un populārās mūzikas attiecību problemātiku. Balstoties uz populārās kultūras un mūzikas, kā arī publiskās telpas teorijām, ar vēsturiskās diskursa analīzes metodi veikta šajā laikā populāru dziesmu tekstu analīze. Tās mērķis ― dziesmu nozīmes interpretācija to pastāvēšanas kontekstā. Iegūtie rezultāti norāda uz to, ka viennozīmīga Atmodas procesu interpretācija nav iespējama. Darbs sakārtots četrās nodaļās. Pirmajā apkopoti dažādas pieejas pārstāvošo autoru priekšstati par populārās mūzikas raksturojumiem, tās darbību sociālajā laukā un politisko pārmaiņu procesos, kā arī publiskās sfēras koncepts. Otrajā nodaļā izklāstīta pētniecības metodoloģija. Trešajā nodaļā izpētīti 80. gadu otrās puses publiskās sfēras raksturojumi, kā arī tālaika populārās mūzikas īpatnības padomju un padomju latviešu kultūrā, paskaidroti izlases veidošanas principi un veikta dziesmu tekstu diskursa analīze un interpretācija. Ceturtā nodaļa ir pētījuma galveno secinājumu apkopojums, kā arī pētījuma nozīmes rezumējums. Atslēgvārdi: populārā mūzika, populārā kultūra, perestroika, Atmoda, Padomju kultūra, publiskā telpa, diskursi.en_US
dc.description.abstractThe present study ―“ Discourses of popular music in the public sphere of Soviet Latvia in the age of perestroika” explores discourses of popular music of Soviet Latvia in 1987-1989. It deals with relations between social change and popular music. Based upon theories of popular culture, music and public sphere, it analyses discourses of songs, that were popular at that time, interpretating them in context of their appearance. Results show that proceses of Atmoda could not be interpretated as unambiguous as they are seen among many culture workers. The study is structured in four chapters. The first summarizes theories of popular culture and music and also of concept of public sphere. The second contains methods of study. The third i san analysis of characteristics of public shpere of perestroika, and the analysis of lyrics selected. The fourth summarizes most important findings of the study. Keywords:popular music, popular culture, perestroika, Atmoda, Soviet culture, public sphere, discourses.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titlePopulārās mūzikas diskursi Padomju Latvijas perestroikas laika publiskajā telpāen_US
dc.title.alternativeDiscourses of the Popular Music in the Public Sphere of Soviet Latvia in the Age of Perestroikaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record