Reklāma kā sociālā mārketinga instruments.Pret AIDS vērsto sociālo reklāmas kampaņu efektivitāte Latvijā laika posmā no 2002.gada līdz 2006.gadam
Author
Krauze, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Reklāma kā sociālā mārketinga instruments. Pret AIDS vērsto sociālo reklāmas kampaņu efektivitāte Latvijā laika posmā no 2002. – 2006.gadam ” Kā viena no sfērām, kas cenšas mainīt cilvēka uzskatus, uzvedību sabiedrības labuma vārdā ir gan sociālais mārketings, gan sociālā reklāma. Izmantojot šādus līdzekļus, tiek veidotas arī pret AIDS vērstās aktivitātes Latvijā. HIV/AIDS infekcija ir slimība, kas skar daudzus pasaulē un nedrīkst aizmirst – arī Latvijā, tādēļ šādām kampaņām ir liela nozīme.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kā sabiedrība spēj saprast un atpazīt sociāla satura pret AIDS vēstījumus un tajos paustos aspektus, tādējādi norādot uz kampaņu efektivitāti. Kā darba hipotēze tika izvirzīts sekojošs aspekts: pret AIDS vērstās sociālās reklāmas kampaņas Latvijā laika posmā no 2002.gada līdz 2006.gadam nav atpazīstamas un efektīvas auditorijas skatījumā.
Kā pētniecības objekts tika izvēlētas Latvijā veidotās pret AIDS sociālās reklāmas kampaņas, kas tikušas realizētas laika posmā no 2002.gada līdz 2006.gadam.
Pētījuma nodrošināšanai tiktu izmantotas tādas metodes kā anketas un fokusgrupas. Galvenais pētījuma mērķis bija identificēt auditorijas sapratni, uzskatus, tādējādi norādot uz kampaņu efektivitāti.
Analīzes un pētījuma gaitā netika pierādīta izvirzītā darba hipotēze, taču tika noteiktas atsevišķas iezīmes, kas var radīt problēmsituāciju kampaņu efektivitātē. Zināma problēmas ievirze var tikt saskatīta faktā, ka pētījumā iekļautie dalībnieki norāda uz citām mērķauditorijas aprisēm, tādējādi liecinot par faktu, ka kampaņas neuzrunā daļu no savas izvirzītās mērķauditorijas.
Darba struktūra ietver teorētisko, metodoloģisko un darba secinājumu un rezultātu daļu. The title of the Bachelor work is „Advertisement as an instrument of social marketing.The effectiveness of the against AIDS social advertisement campaigns in Latvia from 2002 to 2006. As the one of the spheres that is trying to change people opinions and behavior are as social marketing, as social advertisement. There are common aspect to use such instruments also in creating the against AIDS social advertisement campaigns in Latvia. HIV/AIDS are the infection which affects many people in the world, also – in Latvia, so these campaigns are very important.
The aim of this work is to find out, if the society can take the meaning of campaigns and identify the aspects of them, hence creating the effectiveness of these social campaigns by audience. The hypotheses of the work are: against AIDS social advertisement campaigns in Latvia from 2002 to 2006 are not effective and recognizable by society opinion.
As the object of research are social advertisement campaigns, which are created in Latvia during the period from 2002 to 2006. As the research methods are used questionnaires and focus groups.
During the analysis and research time, the hypothesis was not proved, but some negative aspects shown. As the possible problem for theses campaigns are the fact that respondents don’t identify the same target audience as the creators of these campaigns.
The contexture of this work consists of theoretical, methodological and results part.