• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vairāklietotāju reāllaika tīkla spēle

Thumbnail
View/Open
302-38432-Vekmanis_Modris_mv10069.pdf (2.092Mb)
Author
Vekmanis, Modris
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šostaks, Agris
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī darba mērķis ir aprakstīt reāllaika tīkla spēļu dzinēja arhitektūras un funkcionalitātes izveidi. Attīstoties tehnoloģijām, datorspēļu izstrādes prasības un sarežģītība tikai un vienīgi aug. Lai datorspēļu izstrādātāji varētu nodrošināt šo prasību izpildi, tie bieži vien izvēlas veidot spēles uz jau gataviem spēļu dzinējiem, kas paši par sevi jau nodrošina zināmu sistēmas funkcionalitāti. Katrs spēles dzinējs ir unikāls, tāpēc pareiza spēles dzinēja izvēle ir viens no svarīgākajiem spēļu izstrādātāju uzdevumiem. Atslēgvārdi: Spēle, spēles dzinējs, tīkla spēle, reāllaika tīkla spēle
 
Multiplayer real-time network game. The main purpose of this work is to develop real-time network game engine architecture and functionality. Nowadays the thechnology is being developed so fast, that it requires high complexity and functionality to be implemented in computer games so that they can extend they life cycle. In order to achieve this, game developers tend to use third party game engines that already implement the high functionality needed for the game. Every game engine is unique so choosing the right game engine for the game is one of the most important tasks for the game developers. Keywords: Game, Game engine, network game, real-time network game
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21102
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV