Korporatīvā sociālā atbildība Baltijas valstīs: attieksmes un prakse
Author
Reinfelde, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Korporatīvā sociālā atbildība ir instruments, ar kura palīdzību vadīt uzņēmumu. Uzņēmumi brīvprātīgi sadarbojas ar ietekmes auditorijām, uzlabo viņu labklājību un veicina ilgtspējīgu attīstību. Šī darba ietvaros tiek noskaidrots KSA izpratnes līmenis Baltijā un KSA attīstība Latvijā 2004.gadā un 2012.gadā. Darba mērķis ir atspoguļot galvenās KSA attieksmes un īstenošanas tendences Baltijas valstīs. Līdz ar to tika analizētas KSA definīcijas, situācija katrā Baltijas valstī un veikts detalizēts pētījums par KSA vidi Latvijā.
Izstrādes laikā iegūti rezultāti; izanalizētas vairāk nekā 30 KSA izpratnes, kas norāda uz to, ka KSA jāuztver kā sociāla konstrukcija. KSA attieksmes un prakses līmenis Baltijas valstīs ir līdzīgs; KSA tiek izprasta galvenokārt kā labdarība un līdzdalība sociālajos projektos. Latvijas KSA izpratne pašlaik, salīdzinot ar 2004.gadu, nav būtiski mainījusies. Corporate social responsibility is a tool to help run the business. Companies voluntary cooperate with stakeholders, improve their welfare and promote sustainable development. This graduation paper ascertains the level of awareness of CRS in the Baltic States and development of CRS in Latvia in 2004 and 2012. So the objective is to reflect the main treatments and the trends of implementation in the Baltic States. There is analyzed CSR definitions, the situation in each Baltic country and a detailed research of CSR in Latvia.
There are analyzed more than 30 CSR definitions, which indicate that CSR should be seen as social construct. The level of CSR attitudes and practice is similar among Baltic countries; they primarily understand CSR as a charity and participation in social projects. Today (comparing with 2004) understanding of CSR in Latvia has not changed significantly.