Show simple item record

dc.contributor.advisorBatraga, Andaen_US
dc.contributor.authorFrancis, Jurisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:00:33Z
dc.date.available2015-03-24T08:00:33Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other28886en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21314
dc.description.abstractMaģistra darba pētījuma mērķis ir izpētīt PEPSI zīmola attīstību un to ietekmējošos faktorus un noskaidrot, kāds šobrīd ir zīmola pozīciju novērtējums Latvijas tirgū un tā atpazīstamības līmenis. Maģistra darba ietvaros veiktais pētījums aktualizē zīmolvedības lomu uzņēmējdarbības veicināšanā. Zīmols un tā izpratne nosaka to, kādā mērā zīmolvedība var pa – līdzēt attīstīt uzņēmumu un apgūt jaunu mērķauditoriju, kā arī jaunus tirgus. Tomēr - daudzi no uzņēmumiem pilnā mērā neapzinās vai neizmantot zīmolu kā uzņēmuma reprezentāciju vienā konceptā. Par piemēriem šajā jomā drīzāk var uzskatīt starptautiska līmeņa kompānijas ar ilggadēju pieredzi. Piemēram, PepsiCo, kā vadošais zīmols ir PEPSI. Taču tas nenozīmē, ka zīmola attīstības un tā tirgū virzīšanas stratēģijas izpēte neļauj atklāt trūkumus. Maģistra darbs iedalīts trīs daļās. Pirmā no tām ir veltīta teorētisko jautājumu iztirzāšanai. Otrā – vispārējam PEPSI zīmola aplūkojumam internacionālā kontekstā. Trešā daļa, savukārt, analizē PEPSI zīmola attīstību un pozicionējumu, kā arī novērtējumu tieši Latvijā. Primāro datu ievākšanai izmantota anketēšana kā metode. Būtiskākais, ko autors secina pētījuma gaitā, ir, ka PEPSI zīmola vadībā Latvija, kā tirdzniecības reģions, netiek pietiekamā mērā analizēta. Līdz ar to – mērķauditorija netiek sasniegta tādā līmenī, kas varētu veicināt zīmola atpazīstamību un pārdošanas apjomus. Vieni no būtiskākajiem nepieciešamajiem uzlabojumiem zīmola vadībā būtu sociālo tīklu izmantošana, lai sasniegut tieši Latvijas patērētāju, un zīmola komunikācijas veicināšana, uzsverot interaktivitātes principu. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmolvedība, zīmola attīstība, zīmola tēls, atpazīstamība, PEPSIen_US
dc.description.abstractThe main purpose of this master thesis study is to overlook and analize PEPSI’S brand development and the aspects of this process, and to recognize pozition of this brand in Latvia and the level of recognition. Master thesis actualizes the role of branding in business management. The brand and knowledge about it is valuable to any decisions in management – branding may improve company’s actions in market and give chance to reach new customers. But – there are many business leaders who do not recognize the value of the brand. The ones from who anybody can learn are international companies with years-long experience. For example, PepsiCo with it’s leading brand - PEPSI. However, this statement does not promise that thera are no weeknesses in strategies of such companies as PepsiCo. There is always something to improve. Master thesis is divided in three parts. First of all author overlooks theoretical questions about brand and branding. Than he turns to general overwiev of PEPSI brand and branding, international context. Finally the third and the last part of this research is dedicated to PEPSI’S brand position in Latvian market and brand recognition. Author uses questinaire to collect primary data. The essential conclusions are that PEPSI as a brand has not developed plan for Latvia as distinct region, it does not now and does not reach the auditory as it should. And – brands communication does not work very well. The perspective of the brand is hidden in brand communication and customer’s interactivity development. Key-words: brand, banding, brand evalution, brand image, brand recognition, PEPSIen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titlePEPSI zīmola attīstības problēmas un risinājumi.en_US
dc.title.alternativePEPSI Brand Development Problems and Solutions.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record