• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "Citadele Banka" attīstības analīze.

Thumbnail
View/Open
303-38845-Klavina_Ilva_ik08220.pdf (1.850Mb)
Author
Kļaviņa, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
A/s „Citadele Banka” tika izveidota 2010.gadā, a/s „Parex Banka” restrukturizācijas rezultātā, bet šobrīd tā ir viena no lielākajām komercbankām Latvijā. Lai gan zīmols „Citadele Banka” līdz šim ir veiksmīgi attīstīts, tas Latvijas sabiedrībai joprojām asociējas ar bijušo a/s „Parex banka”, tāpēc ir nepieciešams analizēt zīmola „Citadele Banka” attīstības gaitu, un, pamatojoties uz secinājumiem, sniegt ieteikumus turpmākās stratēģijas plānošanā. Galvenie faktori, kuriem a/s „Citadele Banka” nākotnē jāpievērš uzmanība, ir komunikācijas pilnveidošana ar klientiem, internetbankas un mājas lapas uzlabošana, filiāļu un bankomātu tīklu paplašināšana. Maģistra darba apjoms ir 93 lapaspuses, kurās iekļauti 21 attēli, 2 tabulas, un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: a/s „Citadele Banka”, zīmols, tēls, a/s „Parex Banka”, „American Express”.
 
JSC "Citadele Banka" was established in 2010, as a result of JSC "Parex Banka" restructuring, but now it’s one of the largest commercial bank in Latvia. The brand "Citadele Banka" has been developed until now, but Latvian society continues to associate with the former JSC "Parex banka", so it’s necessary to analyze the brand of "Citadele Banka" developments, and on the basis of the findings to make recommendations for the future strategy planning. The main factors that have JSC "Citadele Banka" future focus is to improve communication with customers, Internet banking and website improvement, branch and ATM network expansion. Master's workload is 93 pages, which include 21 figures, 2 tables, and 4 appendices. Keywords: JSC "Citadele Banka", brand, image, JSC "Parex Banka", "American Express".
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21416
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV