Show simple item record

dc.contributor.advisorDunska, Margaritaen_US
dc.contributor.authorPelše, Dārtaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:00:46Z
dc.date.available2015-03-24T08:00:46Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other38856en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21418
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot nacionālās kultūras nozīmi un ietekmi uz uzņēmuma ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģijas izvēli Latvijas kontekstā. Balstoties uz nacionālās kultūras distances teoriju un nacionālās kultūras dimensiju teorijām, autore ir izvirzījusi divas hipotēzes: “Liela kultūras distance starp mājas valsti un mērķa valsti negatīvi ietekmē mājas valsts uzņēmuma darbību ārvalstī” un “Mājas valsts nacionālā kultūra ietekmē uzņēmuma stratēģijas izvēli ārvalstu tirgus apgūšanā”. Darbā izvirzītās hipotēzes ir apstiprinātas. Pētījuma rezultātā, balstoties uz Latvijas raksturojumu pēc G. Hofstēdes dimensijām, tika secināts, ka kultūras distance ietekmē Latvijas uzņēmumu darbības rādītājus ārvalstīs, kā arī nacionālā kultūra ietekmē ārvalstu tirgu apgūšanas stratēģiju izvēli. Atslēgvārdi: nacionālā kultūra, stratēģija, kultūras dimensijas, kultūras distance, Latvija.en_US
dc.description.abstractThe aim of this Bachelor Thesis is to find out the meaning and influence of national culture in the choice of business strategy for acquiring foreign markets. The author based on the theory of national cultural distance and national cultural dimension has put forward two hypotheses: „Large cultural distance between home country and target country negatively affects the business of the home country’s enterprise in the foreign country” and „ The national culture of the home country affects the choice of enterprise’s strategy for acquiring foreign market”. Both hypotheses are confirmed in this paper. Taking into account characteristics of Latvia that are based on G.Hofstede’s dimensions, it has been concluded that cultural distance and differences affect the results of Latvian businesses abroad and the choice of strategies Latvian enterprises use for acquiring foreign markets. Keywords: national culture, strategy, cultural dimensions, cultural distance, Latvia.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleNacionālās kultūras nozīme uzņēmuma ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģijas izvēlēen_US
dc.title.alternativeThe Meaning of the National Culture in the Choice of Business Strategy for Acquiring Foreign Marketsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record