Show simple item record

dc.contributor.advisorSubatnieks, Kārlisen_US
dc.contributor.authorNovosada, Natālijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:01:05Z
dc.date.available2015-03-24T08:01:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8100en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21568
dc.description.abstractSIA MASTER KLASS ir jau esošs un veiksmīgi strādājošs vidēja lieluma uzņēmums Latvijas tirgū, kas tika dibināts 1999. gada janvārī. Uzņēmuma darbība specializējas tieši uz kokmateriālu ražošanu, žāvēšanu, ēvelēšanu un pirkšanu, kā arī to tālāko pārdošanu citiem - kā uzņēmumiem, tā arī privātpersonām. Uzņēmums arī piedāvā kokmateriālu žāvēšanas, ēvelēšanas un impregnēšanas pakalpojumus. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Lielā Zaļā iela 10, Garkalne, Rīgas rajons, LV-2137. Tā ir adrese, kurā atrodas gan sabiedrības vadība, t.i. uzņēmuma galvenais ofiss, gan arī paša uzņēmuma ražotnē. Lai nostiprinātu uzņēmuma pozīciju tirgū un kļūtu labāk atpazīstamiem un konkurētspējīgiem par citiem, šajā jomā strādājošiem uzņēmumiem, ir pieņemts lēmums izstrādāt un realizēt projektu „SIA „MASTER KLASS” ražošanas ceha būvniecība”. Projekts paredz izstrādāt apstrādes ceha būvniecības projektu un realizēt to līdz 2009. gadam 31. jūlijam, kurš spēs veiksmīgi attīstīties un kurā ieguldītās investīcijas 295 153 LVL apmērā atmaksāsies trīs gadu laikā. Projekta mērķis ir uzcelt jaunu apsildāmo cehu kokmateriālu ražošanai un apstrādei, lai piedāvātu tirgū jaunu produktu, ievērojami samazināt savus ražošanas atkritumu izdevumus un līdz ar to, saņemtu papildus peļņu. Projekta sastādīšanas gaitā tika izpētītā SIA „MASTER KLASS” esošā situācija uzņēmumā, kokapstrādes tirgus un izanalizētā nepieciešamībā un uzņēmuma ieinteresībā šī projekta organizēšanā un realizēšanā. Galvenie šī projekta uzdevumi: izanalizēt tekošo situāciju uzņēmuma; izpētīt kokapstrādes tirgū kopumā; izpētīt uzņēmuma konkurentus, kas jau piedāvā esošo produkciju un pakalpojumus; piedāvāt uzņēmumam esošā projekta alternatīvas;  uz šis informācijas pamatā un uz finanšu aprēķinu pamatā pierādīt, ka šī projekta realizācija ir gan ienesīga, gan dzīvotspējīga. Projekta ilgtermiņa mērķis ir uzņēmuma darbības paplašināšana, potenciālās konkurētspējas realizēšana un darbības sfēras paplašināšana kokapstrādes pakalpojumu tirgū. Projekta specifiskie ilgtermiņa mērķi ir: 20% jaunā ceha ienesīguma sasniegšana; ražošanas atkritumu izdevumu samazināšana; visā ražošanas procesā optimizēšana; apgrozījumu palielināšana līdz 2011. gadam par 100% salīdzinājuma ar periodu līdz projekta realizācijai; kopējo ražošanas izmaksu samazināšana no ražošanas optimizēšanas; kopējās uzņēmuma rentabilitātes palielināšana līdz 2011. gadam par 5 procentpunktiem; jaunu sadarbības partneru un klientu piesaiste. Uzņēmuma galvenais darbības mērķis ir piedāvāt klientiem un saviem partneriem kvalitatīvas preces un pakalpojumus par cenu, kura varētu nodrošināt uzņēmumu ar stabilu peļņu, kā arī segtu īpašnieka ieguldītos līdzekļus, kā arī dotu iespēju uzņēmumam tālāk attīstīties. Projekta mērķis ir tieši saistīts ar uzņēmuma MASTER KLASS galveno darbības mērķi. Dotajā brīdi SIA „MASTER KLASS” nodarbojas gan ar vairum-, gan ar mazumtirdzniecību, t. i. intensīvi pārdod savu produkciju vietējiem iedzīvotajiem un firmām, kuras nodarbojas ar būvniecību, kā arī piedāvā žāvēšanas, ēvelēšanas un impregnēšanas pakalpojumus. Uzņēmuma MASTER KLASS nozare (pamatdarbības veids) ir kokapstrāde, specializācija - zāģmateriālu un taras ražošana, zāģmateriālu apstrāde un ar kokapstrādi sniegtie pakalpojumi. Zāģmateriālu un taras ražošanas īpatsvars uzņēmumam ir nenozīmīgs 5-6%, taču zāģmateriālu pārstrādes pakalpojumu īpatsvars un pārstrādātas produkcijas piedāvājums ir diezgan plašs, un to ir plānots palielināt, realizējot projektu - ieviešot jaunu produkciju – saaudzēto - līmēto materiālu un ar to saistītos pakalpojumus. Ir plānots arī palielināt uzņēmuma īpatsvaru taras ražošanā Latvijas tirgū.en_US
dc.description.abstractCompany MASTER KLASS is an already existing, successful medium size company that was established in the January of 1999. Company specializes in production, drying, planning and reselling of timber products to other companies and private persons. Company also offers drying, planning and impregnation of timber products as a service. Company’s address is Lielā Zaļā Street 10, Garkalne, Rīgas rajons, LV-2137. Company’s management, its main office and also the production facilities are located in this address. Until 2004. „MASTER KLASS” Ltd. mainly was operating as a timber material wholesaler to large Latvian timber – sale companies and also exporting its products. Starting with the summer of 2005. Company’s management decided to start to offer the company’s products in the retail market to local customers and construction companies in order to increase the demand for its products. This decision was very well timed as with the increase in mortgages and construction boom in Latvian market the demand for timber products rose and it still keeps raising. Company MASTER KLASS in addition to fresh cut, dried and planned timber products produces also floorboards, elevation boards, terrace boards and log house imitation boards that can be used in summer house decoration or in any internal decoration work To strengthen its position, to become better recognized and competitive in the market company decided to create and realize a Project Construction of a production department for company „MASTER KLASS” Ltd until the 31st of July with the total investment of 295 153 LVL and with the estimated pay off time 3 years. The aime of the Project is to build a new heated timber production unit, to offer new products to the market, to reduce the production waste and to increase the profit. During the project company’s current situation was analyzed, as well as timber product market and company’s interest in this project. Main tasks of the Project: Analyze the current situation in company; Explore the timber product market; Analyze company’s competitors; Offer alternatives to the Project; Based on this information and on the financial analyses prove that this project would be profitable; Projects long term goal is to widen the company’s market share in the timber product market: Projects specific long term goals are: achieving 20% profitability of the new production unit; cutting the costs on production waste; optimization of production process; increasing the turnover by 100% until 2011. compared to data before project; reducing the production costs; increasing the profitability by 5 percentage points until 2011. Finding new partners and clients; Company’s main goal is to offer its customers and partner’s quality products and services for a price that can give steady profit, cover the investment of company’s owners and ensure company’s further development. The aim of the project is closely connected with main company MASTER KLAS activity target. Company MASTER KLASS is working in the timber product industry, specializing on sawn timber material production and services. At the moment sawn timber is only 5-6 % of the total capacity but with the realization of the project company plans to introduce a new product into the market – glued timber, that would increase company’s market share. After the realization of the project company’s asset turnover and profitability should increase significantly. MASTER KLASS has also all necessary internal factors for a success: a clearly defined company’s structure and distribution of responsibilities, exact reporting system, allowing planning and analysing the company’s activity, and skilled staff.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinanses un kredītsen_US
dc.titleProjekts: SIA "Master Klass" ražošanas ceha būvniecībaen_US
dc.title.alternativeProject: Construction of a production department for company "Master Klass" Ltd.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record