Valodas trauksmes ietekme uz valodas apguves stratēģijām
Author
Golubeva, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Ar šī pētījuma palīdzību bija mēģināts noskaidrot attiecības starp valodu trauksmi un valodas mācīšanās stratēģijas izmantošanu. Pētījuma dalībnieki bija 33 studenti no valodas skolas Rīgā. Datu vākšanas instrumenti ietver divas aptaujas: Svēšvalodas Trauksmes Skala un Valodas Apguves Stratēģijas Inventūra. Pētījuma rezultāti parādīja, ka 1) gandrīz divas trešdaļas studentu piedzīvojuši trauksmi angļu valodas klasē, 2) dalībnieki, galvenķārt, piedzīvoja mērenu trauksmes līmeni, 3) visbiežāk tika izmantotas kognitīvās un metakognitīvās stratēģijas, bet emocionālās stratēģijas bija lielotas visretāk, 4) Pamata līmeņa studenti demonstrēja zemu valodu apguves stratēģijas izmantošanu, savukārt Vidējā un Augstākā līmeņa studenti demonstrēja vidēju valodas mācīšanās stratēģijas izmantošanu. Šis darbs apskata šos secinājumus, iesaka iespējamos virzienus un jautājumus tālākiem pētījumiem. Bakalaura darbu var izmantot angļu valodas nodarbībās, lai mazinātu valodas trauksmes līmeni un uzlabotu valodas mācīšanās stratēģijas izmantošanu.
Atslēgas vārdi : valodas trauksme, valodas mācīšanās stratēģijas izmantošana, emocionālas stratēģijas, kognitīvās stratēģijas, metakognitīvās stratēģijas The present study attempts to investigate the relationship between language anxiety and lan-guage learning strategy use. The participants of the research were 33 students of language school in Riga. The instruments of data collection included two surveys: Foreign Language Classroom Anxiety Scale and Strategy Inventory for Language Learning, one open-ended ques-tion. Results of the research showed that 1) nearly two-third of the students experienced anxiety in English class, 2) the participants mainly experienced moderate anxiety level, 3) cognitive and metacognitive strategies were the most frequently used by all the participants, while affective strategies were the least used, 4) Elementary level students demonstrated a low use of language learning strategies, while Intermediate and Advanced level students demonstrated a medium use of language learning strategies. The paper discusses these findings, suggests possible directions and questions for future research. The bachelor thesis can be used in the English language class-room in order to reduce language anxiety level and improve language learning strategy use.
Key words: language anxiety, language learning strategy use, affective strategies, cognitive strategies, metacognitive strategies