Etniskie stereotipi Latvijas un Lielbritānijas interneta ziņu medijos
Автор
Dunkure, Gunda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētnieciskā darba mērķis bija izpētīt stereotipa, masu mediju, jauno mediju jēdzienu,kā arī analizēt stereotipu veidus un to, kā etniskie stereotipi izpaužas Lielbritānijas un Latvijas interneta ziņu ...Pētījuma nolūkā tika izvēlētas divas interneta ziņu mājas lapas. Satura analīzes nolūkā tika izvēlēta kvalitatīvā pētījuma metode, kā arī Fērklova (1992) trīs dimensiju kritiskā diskursa analīzes metode. Pētījumā tika secināts, ka aprakstot etniskās grupas, etnisko stereotipu noskaņa Lielbritānijas interneta ziņu medijos ir negatīva, savukārt Latvijas interneta ziņu medijos – pozitīva. Etnisko stereotipu galvenās lomas Lielbritānijas un Latvijas ziņu medijos ir sniegt piemērus un informēt lasītāju par atšķirībām starp grupām attiecībā uz etnisko piederību, rasi un kultūru.
Atslēgas vārdi: stereotipi, etniskie stereotipi, masu mediji, jaunie mediji, tiešsaistes ziņas The aim of the paper was to study the concept of stereotype, mass media and new
media, as well as to research the types of stereotypes and the way ethnic stereotypes are represented in the British and Latvian online media. For this purpose two online news websites were chosen. Qualitative research method was selected for the content analysis by applying Fairclough’s (1992) three-dimensional model of critical discourse analysis. The analysis showed that ethnic stereotypes in the British news media convey a more negative meaning, while ethnic stereotypes in the Latvian news media convey positive meaning when describing different ethnic groups. The main roles of ethnic stereotypes in British and Latvian news media are to provide examples and to inform the reader about the differences among the groups in terms of ethnicity, race and culture.
Key words: stereotypes, ethnic stereotypes, mass media, new media, online news