Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorBogdanova, Dainaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:07Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:07Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18867en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22548
dc.description.abstractBakalaura darbā “Sieviešu dzimtes identitātes atspoguļojums ţurnālā Shape (2006. - 2009.)” tika pētīt sieviešu dzimtes identitātes atspoguļojumam nozīmīgākie aspekti veselīga dzīvesveida tematikai veltītajā ţurnālā Shape. Tāpat autore izvirzīja mērķi noskaidrot, vai medija saturs ietekmē sieviešu izpratni par dzimtes identitāti un to, kā lasītājas uztver ţurnālā piedāvātās femininitātes. Darbā izvirzītā pētnieciskā problēma ir šāda: mediji attēlo idealizētas sievietes un piedāvā ideālās identitātes konstrukcijas, kuras tiek neapzināti pārľemtas. Masu mediji kā centrālu sieviešu dzimtes identitātes vērtību attēlo fiziski pievilcīgu ķermeľa ideālu, tādējādi konstruējot ideālo sievieti. Vidusmēra sievietēm ţurnālos konstruētie ideālie skaistuma standarti ir grūti sasniedzami. Darba mērķis ir izpētīt teorētisko literatūru par dzimtes un dzimtes identitātes veidošanos un masu mediju ietekmi uz to, kā arī noskaidrot, vai ţurnālā atspoguļotos dzimtes identitātes modeļus pārľem tā lasītāji. Bakalaura darbā ir trīs daļas. Teorētiskajā daļā tiek apkopota zinātniskā informācija par tēmu. Otrā bakalaura darba daļa apraksta pētījumā pielietoto metodoloģiju - kontentanalīzi un daļēji strukturētu interviju, kā arī tiek raksturots pētījuma lauks. Trešajā, darba pētnieciskajā daļā, tiek analizēti ar pētniecības metodēm iegūtie dati. Noslēguma daļā autore izdara secinājumus par pētījumā iegūtajiem datiem, pamatojoties uz apkopotās teorētiskās informācijas bāzi.en_US
dc.description.abstractBachelor thesis “The representation of women’s gender identity in Shape magazine (2006. - 2009.)” researched the major aspects of women’s gender identity representation in Shape magazine devoted to fitness and health issues. The author also set a target to establish whether contents of the media influences women’s perception of their gender identity and reveal how the readers perceive femininities offered by the magazine. The research problem is the following: media represents idealised women and offers ideal identity constructions are unconsciously adopted by women. Mass media represents physically attractive body ideal as a central identity value, thereby constructing ideal women. Ideal beauty standarts constructed in magazines are difficult to attain for average women. The objective of the thesis is to research th theorethical literature on gender and gender identity development and the mass media influence on gender identity as well as ascertain if the gender identiy models represented in the magazine are adopted by its readers. Bachelor thesis consists of three sections. Theorethical part summarizes scholastic information about the subject. The following section of the thesis describes research methodology – content analysis and semi-structured interview and features the field of research. Third, the paper’s emphirical part, analyses the data accumulated through research methods. In closing part of the thesis, the author draws conclusions about the research data, grounded on the basis of aggregated theorethical information.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleSieviešu dzimtes identitātes atspoguļojums žurnālā „Shape" (2006. - 2009.)en_US
dc.title.alternativeThe representation of women’s gender identity in „Shape” magazine (2006. - 2009.)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record