Rīcībpolitikas izvērtējums - augstākās izglītības studiju programmu izvērtējuma gadījuma analīze
Author
Gaile, Egita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Reinholde, Iveta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis bija izvērtēt, kāds bija Augstākās izglītības padomes organizētā projekta „Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai” realizācijas process.
Darba teorētiskajā daļā tika aplūkots, kas ir rīcībpolitika, kas ir rīcībpolitikas novērtēšana un vairākas rīcībpolitikas novērtēšanas pieejas, tai skaitā ex-post novērtējums.
Darba empīriskajā daļā tika analizēts augstākās izglītības studiju programmu vērtēšanas process, balstoties uz četriem kritērijiem – metodoloģiju, izpratni par vērtēšanas procesu, laiku un izpratni par projekta mērķi. Analizējot katru no kritērijiem, darba autore nonāca pie secinājuma, ka projekta realizācijai ir bijis nepietiekami daudz laika un līdz ar to arī projekta rezultāti turpmāk ir tikai daļēji izmantojami.
Galvenie atslēgvārdi: augstākā izglītība, studiju programmas, rīcībpolitikas izvērtējums. The aim of this work was to assess the realization process of Council of Higher Education organized project "Evaluation of Higher Education Study Programmes and Proposals for Quality Improvement".
In theoretical part of the paper was examined what is policy, policy evaluation and few approaches of policy evaluation, including ex-post evaluation. In empirical part of the paper was analyzed the process of study program evaluation, based on four criteria - methodology, awareness about evaluation process, time and awareness about the aim of project.
Analyzing each of the criteria, author concluded that realization of project didn`t have enough time, therefore results of the project hereinafter can only be partially used.
Key words: higher education, study programs, policy evaluation.