Tautas partijas reklāmas un sabiedrisko attiecību kampaņas pirms 7. un 9. Saeimas vēlēšanām
Autor
Velika, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Egle, Elīna
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tautas partija tika nodibināta 1998.gada maijā, īsi pirms 7.Saeimas vēlēšanām. Pateicoties harizmātiskajam līderim A.Šķēlem, masīvai reklāmas un sabiedrisko attiecību kampaņai, kā arī tautas uzticībai un cerībām jaunā partija gūst uzvaru vēlēšanās. Taču uzmanību piesaista fakts, ka šī partija, kas ir neraksturīgi pašreizējai Latvijas politiskajai skatuvei, spēj iekarot stabilu vietu gan valdībā, gan pašvaldībās, un ar profesionālu kampaņu palīdzību gūt panākumus arī divās nākamajās Saeimas vēlēšanās, pie tam uzvarot 9.Saeimā.
Darba mērķis ir izpētīt un salīdzināt TP reklāmas un sabiedrisko attiecību kampaņas pirms 7.un 9.Saeimas vēlēšanām un noskaidrot to ietekmi uz partijas panākumiem vēlēšanās. Darbā izvēlējos aplūkot tieši šīs kampaņas, jo tās vislabāk parāda partijas izaugsmi – divas uzvaras, katra gūta atšķirīgos apstākļos un ar atšķirīgiem reklāmas un sabiedrisko attiecību līdzekļiem.
Darba teorētiskajā daļā tika aplūkoti klasiskajā mārketingā izmantotie līdzekļi un empīriskā daļa pierādīja, ka TP kampaņu veidošanā balstās uz ļoti līdzīgiem principiem. To pierādīja arī intervijas ar TP kampaņas veidotājiem I.Lagzdiņu un K.Rolšteinu.
Empīrisko datu izpēte un apstrāde uzskatāmi demonstrēja partijas pārdomāto darbu pie kampaņu veidošanas un tā kontinuitāti no vienām vēlēšanām līdz nākamajām, līdz ar to darbā izvirzītā hipotēze (Tautas partijas reklāmas un sabiedrisko kampaņas pirms 7. un 9.Saeimas vēlēšanām bija veiksmīgi izplānotas, balstoties uz mārketinga principiem, un sekmēja partijas labos panākumus vēlēšanās) ir pierādīta. The People’s Party (PP) of Latvia was founded in May, 1998 less than half year before the 7th parliament elections. Thanks to party’s harismatic leader Andris Skele, a massive campaign of advertising and public relations as well as trust and hopes of the electorate, the PP wins the elections. Although the fact that’s worth attention is that the PP, what is not characterictic for the present political scene of Latvia, was able to conquer a stable position both in the state government and local governments. With a help of proffesional pre–electoral campaigns the party gains sucess in the two next parliament elections, winning the 1st place in 9th Saeima.
The goal of bacelor’s work is to explore and compare the advertising and public relation campaigns before the elections of 7th and 9th parliament and to find out the influence of the campaigns to the sucess in elections. The campaings before 7th and 9th parliament elections were choosen because they can show the evolution of the PP, by gaining two victories in the parliament elections, each one in different circumstances and with different PR and marekting (advertising) means.
In the theoretical part of my paper I wieved the means of classical marketing and the empirical part prooved that PP uses the same principles in the making of campaigns. Two interwievs with I.Lagzdins and K.Rolšteins, the coordinators of the campaign, proove this fact, too.
The analysis of the empirical demonstrated the PP’s well planned work in preparation of the election campaigns and its continuity from one electoral campaign to other. With this the hypothesis of my paper (The advertising and publicē relations campaigns before the elections of 7th and 9th Saeima elections were sucesfully planned, based on the principles of marketing and accelerated the sucess in the elections) is prooved as true.