Show simple item record

dc.contributor.advisorMisāne, Agitaen_US
dc.contributor.authorBoikova, Dinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:31Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:31Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other41626en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22737
dc.description.abstractBakalaura darbā ‘’Dāvanu apmaiņa sociālajās attiecībās’’ analizēta dāvanu apmaiņas procesa loma indivīdu savstarpējās attiecībās. Pētījuma mērķis ir noskaidrot un raksturot atšķirības, kas pastāv dāvanu apmaiņā dažādos sociālo attiecību modeļos. Lai sasniegtu darba mērķi, izmantota kvalitatīvās pētniecības pieeja- veiktas 18 daļēji strukturētās intervijas. Dāvināšana ir apmaiņa starp devēju un saņēmēju, tādēļ, lai iegūtu vērtīgākus rezultātus, analizēts dāvināšanas procesu no abiem skatupunktiem. Lai to panāktu, respondenti tika atlasīti pāros, kuri pārstāv dažādus sociālo attiecību modeļus atšķirīgās sociālās grupās. Secināts, ka pastāv atšķirības dāvanu apmaiņā dažādos sociālo attiecību modeļos. Piederība noteiktai sociālā grupai, kuras ietvaros veidojas konkrētās sociālās attiecības, ietekmē dāvanu pasniegšanas motivāciju, pasniegšanas paradumus, dāvanas izvēli un simbolisko nozīmi. Atslēgvārdi: sociālā apmaiņa, dāvanu apmaiņa, sociālās attiecības, sociālā grupa, motivācijaen_US
dc.description.abstractBachelor’s paper ‘’The gift exchange in social relationships’’ analyses role of the gift exchange in the relationships of individuals. The paper aims to describe the differences of the action of gift-giving in a context of different social relationships. The goal of this Paper is achieved by a qualitative research approach- semi- structured interview, and18 interviews were conducted. The gift-giving is exchange between giver and receiver, thus, to achieve more profound results, exchange was analyzed from both perspectives, therefore the respondents were selected in pairs to represent different social relationships extracted from various social groups. The research conclude that to belong to a particular social group in which different social relationships are formed, affects the motivation behind the action of gift-giving, handing habits, choice of the gift and its symbolic meaning. Key words: social exchange, gift exchange, social relationships, social group, motivationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleDāvanu apmaiņa sociālajās attiecībāsen_US
dc.title.alternativeThe gift exchange in social relationshipsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record