LR Saeimas vēlēšanu kampaņas komunikācija un ētika laikrakstā "Neatkarīgā Rīta Avīze" (1995–2011)
Author
Dzidzēviča, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „LR Saeimas vēlēšanu kampaņas komunikācija un ētika laikrakstā „Neatkarīgā Rīta Avīze” (1995-2011)” tēma ir par ētikas principiem un politisko komunikāciju vienā no Latvijas lasītākajiem dienas laikrakstiem.
Darba mērķis ir izpētīt politiskās komunikācijas tendences laikrakstā, noskaidrot,kādi kuriaktori- partijas un deputātu kandidāti tiek pieminēti visbiežāk, kādi ir raksturīgākie politiskās komunikācijas rāmējumi, kā arī analizēt priekšvēlēšanu laikā publicētos politisko skandālu materiālus.
Ar kvantitatīvās kontentanalīzes palīdzību apzināti galvenie politiskās komunikācijas aktori un ar rāmējuma un kvalitatīvās kontentanalīzes metodi izpētīta Latvijas Saeimas vēlēšanu komunikācija.
No analizētajām publikācijām izriet, ka pēdējo sešu Saeimas vēlēšanu laikā atkārtojas vairāki politiskie aktori, kurus laikraksts atbalsta un tādi, kurus noraida un atveido konflikta situācijās.
Atslēgas vārdi: politiskā komunikācija, ētika, politiskais konflikts, priekšvēlēšanu kampaņa, drukātais medijs, Neatkarīgā Rīta Avīze. The topic of the Bachelor Paper, titled „Republic of Latvia Parliament election campaign communication and ethics in the newspaper "Neatkarīgā Rīta Avīze" (1995–2011)”, is the principles of ethics and political communication in one of the most popular newspapers in Latvia.
The goal of this paper is to study the tendencies of political communication in the newspaper, to gather data about the most frequently mentioned political parties and government candidates, to analyse the type of political communication, and, finally, to study the political scandals published during the pre-election period.
The aims of this paper are to gather data about the most frequent participants in political communication by means of quantitative content analysis, and to analyse the content of political articles by means of framing and qualitative content analysis.
According to the research data, there are several political figures that have been supported and mentioned more frequently by the newspaper during the period of the last six parliamentary elections.
Keywords: political communication, ethics, political conflict, election campaign, print media, Neatkarīgā Rīta avīze.