Laikraksta "Dienas Bizness" redakcionālā politika un lasītāju vajadzības
Author
Asere, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mana bakalaura darba nosaukums ir «Laikraksta «Dienas Bizness» redakcionālā politika un lasītāju vajadzības». Vērojot to, ka dienas preses abonentu skaits samazinās, bet specializētajai presei, kāds ir arī laikraksts «Dienas Bizness», tas pat pieaug, vēlos noskaidrot, kādi ir šī notikuma iemesli.
Mana darba mērķis ir: salīdzināt vienīgā biznesa laikraksta latviešu valodā redakcionālo politiku ar lasītāju vajadzībām un noskaidrot, kas ir «Dienas Biznesa» panākumu pamatā – veiksmīga laikraksta darbība lasītāju vajadzību apmierināšanā vai mārketinga un pārdošanas aktivitātes.
Teorētiskajā daļā iepazinos ar biznesa presi, tās īpatnībām, mūsdienu preses tendencēm, auditoriju, tās vajadzībām, lasīšanas izmantošanas un vajadzību apmierināšanas pieeju un mārketinga nozīmi preses biznesā.
Pētījuma mērķis ir salīdzināt «Dienas Biznesa» redakcionālo politiku un lasītāju vajadzības. Šī mērķa sasniegšanā izmantoju kvalitatīvo kontentanalīzi un interviju metodi.
Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas, metodoloģijas, empīriskās daļas un secinājumiem.
Bakalaura darba galvenais secinājums ir – laikraksta «Dienas Bizness» panākumu pamatā ir redakcionālā politika un izpratne par lasītāju vajadzībām, nevis mārketinga un pārdošanas aktivitātes.
Atslēgas vārdi: laikraksts «Dienas Bizness», biznesa prese, lasītāju vajadzības, redakcionālā politika. The name of my bachelor’s work is «The editorial politics and audience needs of the newspaper «Dienas Bizness»».
During observation, while the number of daily press subscriber’s decreases, however, this number is growing for specialised press, including the newspaper «Dienas Bizness», I want to find out the reasons of this phenomenon.
The goal of my work is: to compare the editorial policy of the only business newspaper in Latvian with the reader’s requirements and to clarify the basis of «Dienas Bizness» success – either this is successful newspaper’s operation to satisfy the reader’s requirements, or the activities of marketing and selling.
In the theoretical part I am looking into business press, its features, trends, audience and its needs, application of reading and approaching of gratifications, significance of marketing in the press business.
The goal of my study is to compare the editorial policy of «Dienas Bizness» with the requirements of audience. To achieve this goal, the content analysis and interview methods are used.
The bachelor’s work consists of theoretical part, methodology, experiential part and conclusions.
The main conclusion from this work is: success of the newspaper «Dienas Bizness» is based primarily on the editorial policy and understanding of reader’s requirements, not on the marketing and selling activities.
Keywords: newspaper «Dienas Bizness», business press, reader’s requirements, editorial policy.