Elektronisko mediju loma Liepājas jauniešu vajadzību apmierināšanā
Autor
Galveite, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba temats „ELEKTRONISKO MEDIJU LOMA LIEPĀJAS JAUNIEŠU VAJADZĪBU APMIERINĀŠANĀ”. Nav konkrēta pētījuma, cik lielā mērā interneta portāli apmierina jauniešu vajadzības un pēc kādas informācijas interneta portālos jauniešiem ir pieprasījums. No elektroniskiem medijiem neizvēlējos pētīt televīziju jauniešu vajadzību apmierināšanā, jo par šo mediju un jauniešu vajadzībām ir veikti pētījumi.
Teorētiskā pieeja: savā darbā izmantoju McQuail pielietojuma un apmierinājumu teoriju. Darbā tiek apskatīta teorija par jauniešiem kā sociālo grupu un jaunajiem medijiem.
Pētījuma mērķis: ir noskaidrot, vai interneta portāli apmierina Liepājas jauniešu vajadzības. Lai izpildītu bakalaura darba mērķi, pētījuma pētnieciskajā daļā izmantoju dziļās intervijas metodi.
Iegūtie rezultāti un secinājumi: interneta portāli apmierina Liepājas jauniešu vajadzības daļēji. Galvenokārt tiek apmierinātas jauniešu informatīvās vajadzības. Reģionāls ziņu portāls www.liepajniekiem.lv apmierina Liepājas jauniešu vajadzības, taču Liepājas jauniešu portāls www.jauns.lv tikai daļēji vai nemaz.
Darba struktūra: bakalaura darbs sastāv no septiņām pamat nodaļām, zem kurām no katras ir pakārtotas apakšnodaļas. Bakalaura darbs ietver pētījuma metodes raksturojumu, secinājumus, izmantoto informācijas avotu sarakstu, pielikumu.
Atslēgvārdi: elektroniskie mediji, jaunieši, interneta portāli, jaunie mediji, lietošanas vajadzības Theme of the work is „Role of electronic media to satisfy the needs of youngsters of Liepaja”. It isn’t concrete research how Internet portal to satisfy needs of youth and for about are interest young people. From electronic mediums I didn’t choose to research television for needs of youth because there has been already made a research about that.
In theoretically aspect I examine McQuail theory about use habits and needs of audience (needs of information, entertainment, social contacts and personal identity). In this work I talk about theory which related youth as a social group and new media.
The aim of the research is to get know does an Internet portal content the needs of the youth of Liepaja. To achieve the aim of the work, I use the in-depth interview method in the research part.
The results and conclusion of my work: the portals of the Internet partly content the needs of the youth of Liepaja. Mostly are contented the needs of information. The regional news portal www.liepajniekiem.lv contents the needs of the youth of Liepaja. Liepaja youth portal www.jauns.lv contents the needs only partly or not at all.
Structure of work is strategized in seven basic chapters, under them are strategized several bottom chapters, method of research, results and conclusion, using of literature and attachment.
Key words: electronic media, youth, Internet portals, new media, use needs.