• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neatrisināto matemātikas problēmu skaidrojums skolas matemātikas kursā

Thumbnail
View/Open
304-21616-Adovics_Rihards_ra05010.pdf (1.337Mb)
Author
Adovičs, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā tiek izklāstītas metodes kā neatrisinātās matemātikas problēmas var pielāgot skolas matemātikas kursam, pārveidojot tās matemātiskos uzdevumus un spēlēs. Ir skaidrotas arī šo uzdevumu priekšrocības obligātā matemātikas mācību materiālā apgūšanā un citi skolēnu akadēmiskie ieguvumi. Tapāt ir doti šo uzdevumu veidošanas principi un kritēriji neatrisināto problēmu atlasē. Visbeidzot ir aplūkotas divpadsmit neatrisinātās problēmas, kā arī ar tām saistītie uzdevumi, kas atbilst darbā izvirzītajiem kritērijiem un mērķiem. Darba galvenais uzdevums ir meklēt jaunas mācību metodes, kas ne tikai uzlabo un padziļina skolēnu matemātikas izpratni, bet arī padara saistošāku obligātās mācību vielas izklāstu.
 
This work gives insight into the methods of how unsolved problems of mathematics can be adapted for mathematical studies in school. The course of the work also explains how these problems should be selected and transformed into exercises or mathematical games that are suitable to learn compulsory parts of the mathematical curriculum. The main part of the work concentrates on describing twelve of these problems and exercises that can be derived from them. The main purpose of this work is to search for new learning and teaching methods, which can improve student mathematical skills as well as introduce new exciting ways to approach mathematical curriculum.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23654
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV