Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorIvaņenko, Jekaterinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:35Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:35Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14941en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24006
dc.description.abstractŠis darbs pēta bilingvālas skaņu sistēmas izveidi agrīnajā bērnībā. Darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmā nodaļa koncentrē uzmanību uz runas skaņu sistēmas aprakstu attiecībā uz fonētiku un fonoloģiju. Otrā nodaļa apraksta monolingvālas un bilingvālas skaņu sistēmas izveidi. Paaugstināta uzmanība ir vērsta uz bērna šļupstēšanas stādiju pirmsrunas izveidē. Trešā nodaļa prezentē pielietoto didaktisko pieeju, apmācot bilingvālus bērnus aptvērt divas valodas vienlaikus. Ceturtā nodaļa ir metodikas apraksts, izmantots pētījumā. Piektā nodaļa iekļauj iegūto rezultātu pārrunas un īso rezultātu atstāstījumu. Tagadēja pētījuma mērķis ir izpētīt runas skaņu izveidošanu, un noteikt kā mainas bilingvāla bērna šļupstēšana atkarībā no sarunu biedra valodas un apkartējas vides; un izpētīt intonācijas izmaiņas atkarībā no viņa sarunu biedru valodas. Sekojošas pētījumu metodes tika izmantotas: literatūras pētījums un konkrētas situācijas pētījums. Šī darba autore pētīja un īsi atstāstīja abu dzimto valodu runas ietekmi uz bērna šļupstēšanu un intonāciju, sniedza rekomendācijas cilvēkiem, kuri ir ieinteresēti bilingvālas skaņu sistēmas izveidē. Darba autore ir secinājusi, ka bilingvāls bērns izruna dažādas runas skaņas šļupstēšanas laikā, atkarībā no konteksta un sarunu biedru valodas, bērna intonācija pēc rakstura ir līdzīga sarunu biedru intonācijai, kas pieder pie bērna valodnieciskas vides.en_US
dc.description.abstractThe present Bachelor’s thesis studies bilingual sound system development in early childhood. The paper consists of five chapters. The first chapter focuses on description of speech sound systems in the case of phonology and phonetics. The second chapter focuses on monolingual and bilingual sound system development. The insight is given to babbling stage of pre-speech development. The third chapter presents didactic approach which is used teaching bilingual children to acquire two languages simultaneously. The forth chapter is a description of methodology used in the study. The fifth chapter includes discussion of the findings and summary of the results. The goal of the present research is to examine production of speech sounds and to determine how changes the babbling of the bilingual child depending on the language of his interlocutors and the environment; and to examine the change of intonation according to the language of his interlocutors. The following methods of the research have been used: a literature study, and a case study. The author studied and summarized the influence of the speech of both native languages on the child’s babbling and intonation, made up recommendations for people interesting in the development of bilingual sound system. The author of the research concluded that bilingual child produces different speech sounds during the babbling stage depending on the context and the language of his interlocutors; the child’s intonation has similar pattern to the intonation of his interlocutors from his linguistic surrounding.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleBilingvālas skaņu sistēmas izveideen_US
dc.title.alternativeBilingual Sound System Developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record