• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasāmo tekstu atlase angļu valodas mācību grāmatās

Thumbnail
View/Open
306-32026-Rina_Agita_ar05066.pdf (3.245Mb)
Author
Rīna, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis pētnieciskais darbs veltīts lasāmo tekstu atlases principiem angļu valodas mācību grāmatās. Šis darbs iepazīstina ar lasīšanu kā dekodēšanas procesu, kurā lasītājam ir jāizmanto vairākas prasmes lai saprastu lasāmo tekstu. Tālāk autore sniedz ieskatu galvenajos teksta novērtēšanas kritērijos to izmantošanai angļu valodas mācīšanā. Darbā tiek sniegta atsevišķu triju angļu valodas mācību grāmatu tekstu analīze. Analīzes mērķis ir izpētīt dažādu autoru atšķirības tekstu izvēlē vienādam valodas apguves līmenim un vecuma grupai. Pētījuma rezultāti atklāja, ka angļu valodas mācību grāmatu autoriem ir atšķirības viena valodas līmeņa un vecuma grupas skolnieku, uztverē. Tādēļ var secināt, ka vienādai valodas apguves līmeņa un vecuma grupai paredzēto angļu valodas mācību grāmatu saturs var atšķirties.
 
The present research paper investigates the principles for selecting texts for EFL course books. The paper treats reading as a decoding process where the reader must possess multiple competences to comprehend the text. Further, the author provides an insight into the main criteria for evaluating texts to use them in EFL teaching. An analysis is presented on a selection of texts taken from three EFL course books to consider the differences in text selection by different authors for identical language proficiency level and age group. The results of the research revealed that the authors of the EFL course books perceive the learners of the same age and language proficiency level differently. Therefore, it could be concluded that the content of the EFL course books intended for the same language proficiency level and age may differ.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24152
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV