Idiomu funkcijas lietišķajā sarakstē
Author
Josta, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā pētījumā tiek aplūkota tēma par frazeoloģismu funkcijām lietišķajā sarakstē. Šī pētījuma mērķis ir atbildēt uz pētijuma sākumā izvirzīto pētījuma jautājumu un pierādīt vai apgāzt izvirzīto hipotēzi – frazeoloģismu funkcija biznesa vēstulēs ir raksturot situāciju daudz labāk un precīzāk nekā tiešie vārdi. Šis darbs ir sadalīts 3 daļās – teorētiskā daļa, praktiskā analīze un secinājumi. Teorētiskajā daļā tiek apspriestas frazeoloģismu definīcijas, nozīme, funkciijas un īpasības. Praktiskā daļa parāda frazeoloģismu funkciju analizēšanas procesu vēstulēs. Pētījuma rezultāti parāda, ka hipotēze ir pierādīta un visbiežāk sastopamā fukncija bija tieši tā, kas minēta hipotēzē. Lai iegūtu vēl precīzākus rezultātus tiek ieteikts veikt vēl plašāku pētījumu par šo tēmu.
Atslēgvārdi: frazeoloģismi, funkcijas, analīze, definīcijas, sarakste The present paper discusses the topic about the functions of idioms in business correspondence. The purpose of this research is to answer the research question and to prove or disprove the hypothesis, which is as follows - the function of idioms in business letters is to be more precise and to describe the situation better than literal words. The paper is designed in three parts – theoretical part, practical analysis and conclusions. In the theoretical part definitions, meaning, functions and features about idioms are discussed and the practical analysis reveals the process of analyzing the functions of idioms in the letters. The results of this study show that the hypothesis has been proved and that the most frequently used function is the same as mentioned in the hypothesis. To obtain more precise results it is advisable to do more extensive research on the topic under discussion.
Key words: idioms, functions, analysis, definitions, correspondence