Takaradzukas Sieviešu Teātris: Teātra Ideoloģija un Popularitātes Dinamika 21.gadsimtā
Author
Čelebija, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kraushaar, Frank Jochen
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums izvēlēts teātra unikālas ideoloģijas dēļ, kas dod iespēju mūsdienu skatītājam iepazīt 20. gadsimta sākuma Japānas dzimumu lomu klasiskās vērtības. Pamatojoties uz šī darba tēmas aktualitātes iemesliem, darbā izvirzītā hipotēze sastāv no apgalvojuma, ka pakāpenisks Takaradzukas teātra popularitātes regress 21. gadsimtā slēpjas teātra atbalstāmajā ideoloģijā. Dotā darba galvenais mērķis – pierādīt vai noraidīt izvirzītās hipotēzes eksistenci saskaņā ar veikto analīzi un atzinumiem, kas konstatēti pētīšanas procesā. Darba galvenais uzdevums ir izpētīt, kādu sevi parāda Takaradzukas teātris skatītāju priekšā 21. gadsimtā. Izpētes laikā darba autore izveidoja divas diagrammas, kas ataino Takaradzukas teātra popularitātes dinamiku potenciālo teātra aktrišu un skatītāju vidū 21. gadsimtā. Abās diagrammās tika konstatēta regresija, kas norāda, ka pašlaik teātris atrodas savas individualitātes jaunas paradigmas meklējumos. The title of this thesis was chosen due to the uniqueness of theatre’s ideology, which gives the opportunity to modern spectators learn the classical values of gender roles in the beginnings of the 20th century.Based on thesis theme’s topicality reasons, the set up hypothesis consists of the statement,that gradual regress of the Takarazuka theatre’s popularity in the 21st century lies in theatre’s cultivated ideology. The main goal of this thesis is to either verify or refute the existence of the set up hypothesis according to carried out analysis and conclusions, which were stated during the research.The most important task is to study the way the Takarazuka theatre appears in front of its spectators in the 21st century.Throughout the research the author created two diagrams, which show theatre’s dynamics of popularity among spectators and potential actresses in the 21st century. The regression was established in both diagrams, which show that theatre is in search of its new paradigm.