• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izaicinājumi kosmētikas reklāmu tulkošanā (piemēri vācu un latviešu valodās)

Thumbnail
View/Open
306-41461-Repele_Zane_zr11010.pdf (772.4Kb)
Author
Rēpele, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sproģe, Ieva
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā „Izaicinājumi kosmētikas reklāmu tulkošanā (piemēri vācu un latviešu valodās) ” tiek pētītas kosmētikas reklāmu tulkošanas problēmas. Šajā darbā aplūkota teorētiskā literatūra par reklāmas vēsturi, tulkošanu un reklā-mas iedalījumu, prezentēta arī literatūra par reklāmas analīzi un stratēģijām, kas tiek izmantotas reklāmu tulkošanā. Praktiskajā daļā veikta salīdzinoša vācu un latviešu rek-lāmu analīze kosmētikas jomā, balstoties uz praktiski gūtajiem secinājumiem un tulko-šanas zinātnes apstiprinātajām atziņām. Darba mērķis ir izpētīt izaicinājumus kosmētikas reklāmu tulkošanā un sniegt to optimizējošus ieteikumus.
 
The Bachelor Paper “Challenges in Translation of Cosmetic Advertisements (German and Latvian advertisements)” is a study about problems in cosmetic adver-tisements. This Bachelor Paper looks at the theoretical literature of the advertising history, translation and advertising division. Of course, also at the literature on the analysis and advertising strategies, which are used in commercials. The practical part is based on the comparative analysis between the German and Latvian ads. This analysis consist of the practical part conclusions and discovered knowledge of the translation science. The aim is to explore the challenges of cosmetic commercials and to make rec-ommendations for optimizing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24250
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV