Paaugstinātās maksas īsziņas kā jauna interneta uzņēmējdarbības forma
Author
Kakliauska, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāce, Ilze
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Paaugstinātas maksas īsziņas kā jauna interneta uzņēmējdarbības forma” aplūko „paaugstinātās maksas īsziņu” kā 21.gs. inovāciju. Darbā uzmanība pievērsta cilvēku attieksmei pret inovāciju, kā arī ar inovāciju saistītajiem sociālajiem procesiem. Bakalaura darbā tiek apskatītas inovāciju teorijas, kā arī interneta uzņēmējdarbības formas. Darba teorētiskā daļa sastāv no diviem galvenajiem blokiem. Pirmais ir inovāciju jēdziena skaidrojums, klasifikācija, rašanās un izplatība, bet otrais interneta uzņēmējdarbības formas - paaugstinātas maksas īsziņas.
Darbā tiek apskatīti inovāciju teorijas būtība, kas ir cieši saistīta ar uzņēmējdarbību un dažādām uzņēmējdarbības formām, kā arī ar jauna produkta, vai pakalpojuma pieprasījumu sabiedrībā. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kura no inovāciju teorijām par uzņēmējdarbību internetā atbilst pētāmajam priekšmetam - paaugstinātas maksas īsziņām kā inovācijai. Mērķa sasniegšanai tiks izmantotas ekspertu intervijas ar pakalpojuma nodrošinātājiem, pircējiem, kā arī daļēji strukturētās intervijas ar pakalpojuma izmantotājiem, kas lieto paaugstinātās maksas īsziņas. Pētījuma uzdevums būs noskaidrot pakalpojuma vēsturi (ieviešanu un attīstību Latvijā), kā arī pieprasījumu, efektivitāti, aktualitāti un atbilstību patērētāja vajadzībām.
Izstrādājot bakalaura darbu un veicot pētījumu izdevās noskaidrot, ka tehnoloģiju inovāciju teorija atbilst pētāmajam priekšmetam – paaugstinātas maksas īsziņām kā inovācijai. Tika gūts neliels ieskats pakalpojuma vēsturē (ieviešanā un attīstībā Latvijā), kā arī tika noskaidrots, ka paaugstināto maksu īsziņu pakalpojums ir efektīvs, populārs un pieprasīts noteiktā sabiedrības grupā, kā arī pakalpojuma pieprasījums norāda par pakalpojuma atbilstību patērētāja vajadzībām.
Atslēgas vārdi: inovācija, uzņēmējdarbība, sabiedrība, internets. Bachelor work "Raised charge short messages as a new form of enterpreneurial internet activity" deals with "the increased charge message" as the 21st century innovation. The paper focuses on people's attitude to innovation and the innovation-related social processes. In bachelor work are discussed theories of innovation, as well as Internet business methods. The work's theoretical part consists of two main blocks. The first is the explanation of the concept of innovation, categorization, the occurrence and spread, but the other – Internet business forms – raised charge short messages.
The paper is looking at the nature of innovation theory, which is closely related to the business and various business forms, as well as new product, or service request of society. The research aims to clarify which of the theories of innovation on the Internet business object – raised charge text messages as innovation. To achieve this goal, there will be used expert interviews with service providers, customers, as well as semi-structured interviews with service users, who use the raised charge text messages. Research aim will be to clarify the history (the introduction and development of Latvia), as well as demand, efficiency, timeliness and responsiveness to customer needs.
Developing the bachelor's work and doing research helped to ascertain that the technological innovation theory corresponds to the subject – raised charge text messages as innovation. It was obtained a small insight into the history of the service (the implementation and development of Latvia), as well as it was revealed that the raised charge SMS service is an effective, popular and required in certain group of society, as well as the service submits a request for service with the consumer's needs.
Keywords: innovation, entrepreneurship, society, internet.