Mobilā reklāma kā mobilo priekšapmaksas sarunu karšu reklāmas komunikācijas instruments: Y paaudzes radītās iespējas
Author
Daudze, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir „Mobilā reklāma kā mobilo priekšapmaksas sarunu karšu reklāmas komunikācijas instruments: Y paaudzes radītās iespējas”. Pētījuma problēma ir mobilās reklāmas piemērotība komunikācijai ar Y paaudzes pārstāvjiem – mobilo priekšapmaksas sarunu karšu lietotājiem.
Darba teorētiskais pamatojums balstīts uz Y paaudzes jēdziena izpratni, mobilā telefona kā reklāmas komunikācijas kanāla aplūkošanu, kā arī mobilā mārketinga un reklāmas pamatprincipu izklāstu.
Darbā izmantotas trīs pētniecības metodes – anketēšana, daļēji strukturētā intervija un tiešsaistes fokusgrupas intervija. Pētījuma mērķis ir noteikt mobilās reklāmas piemērotību komunikācijai ar Y paaudzes pārstāvjiem, par pētījuma lauku izvēloties mobilo priekšapmaksas sarunu karšu tirgu.
Pētījuma rezultāti liecina, ka mobilā reklāma ir Y paaudzei piemērots reklāmas komunikācijas instruments ar lielu attīstības potenciālu.
Darbs ir sistematizēts un sastāv no četrām nodaļām un apakšnodaļām. Teorētiskā daļa ietver divas nodaļas, trešajā nodaļā ir aprakstītas pētniecības metodes, savukārt ceturtajā nodaļā tiek analizēti iegūtie dati, kam seko secinājumi un pielikumi.
Atslēgas vārdi - Y paaudze, mobilā reklāma, SMS, Bluetooth, WAP, priekšapmaksas sarunu kartes The theme of the bachelor paper is as follows: “Mobile Advertising as Advertising Communication Tool for Mobile Prepaid Cards Users: Opportunities Created by Generation Y”. The research concerns the suitability of mobile advertising for communication with members of Generation Y – mobile prepaid cards users.
The theoretical arguments are based on the understanding of Generation Y and looking at the mobile phone as an advertising communication channel, as well as on the theory on mobile marketing and advertising.
The research methods employed in the paper are as follows: a survey, a semi-structured interview, and an online interview of a focus group. The goal of the research is to explore if mobile advertising is suitable for communication with members of Generation Y in the mobile prepaid cards market.
The results of the research shows that mobile advertising is suitable advertising communication tool for Generation Y and it has a great potential of growth.
The paper is structured and consists of four chapters and subchapters. The theoretical part contains two chapters; Chapter III deals with the research methods, while Chapter IV analyzes the obtained data and comprises also the conclusions and appendices.
Key words - Generation Y, mobile advertising, SMS, Bluetooth, WAP, mobile prepaid cards