Produkta izvietošana kinofilmās kā reklāmas veids un tā efektivitāte; 2009. gada 10 skatītāko kinofilmu Latvijā analīze
Author
Goģe, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „PRODUKTA IZVIETOŠANA KINOFILMĀS KĀ REKLĀMAS VEIDS UN TĀ EFEKTIVITĀTE; 2009. GADA 10 SKATĪTĀKO KINOFILMU LATVIJĀ ANALĪZE” ir izstrādāts ar mērķi aplūkot produkta izvietošanu kinofilmās kā reklāmas veidu. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta produkta izvietošanas teorija, kino un izklaides industrija, produkta izvietošanas process un atribūcijas teorijas. Darba pētnieciskajā daļā tiek veikta 2009. gada 10 skatītāko kinofilmu Latvijā kontentanalīze, ar eksperimenta palīdzību tiek izpētīta reklāmas veida efektivitāte un veikts ieskats auditorijas attieksmē, kas padziļināti tiek izpētīta ar fokusa grupas diskusijas palīdzību. Pētnieciskā problēma ir produkta izvietošanas kinofilmās kā reklāmas veida efektivitātes noskaidrošana. Darba gaitā ir izpildīti visi izvirzītie uzdevumi un izpildīts darba mērķis, gūts ieskaits auditorijas attieksmē un produkta izvietošanas kinofilmās kā reklāmas veida efektivitātē. Secināts, ka produkta izvietošana ir daļēji efektīvs reklāmas veids, kas ir atkarīgs no daudziem faktoriem, un lielākoties tas ir auditorijas pozitīvi novērtēts veids kā iespējams pievilcīgi nodot reklāmas ziņojumu. The Bachelor Thesis „PRODUCT PLACEMENT IN MOVIES AS TYPE OF ADVERTISING AND ITS EFFECTIVENESS; ANALYSIS OF 10 MOST VIEWED MOVIES OF 2009 IN LATVIA” is made with aim to look at product placement in movies as a type of advertising. In the theoretical part of this work the theoretical basis of product placement, film and entertainment industry, process of product placement and attribution theories are examined. In the research part of the work the content analysis of 10 most viewed movies of year 2009 in Latvia is done, with an aid of experiment the effectiveness of this type of advertising is explored and the insight into audience’s attitude is gained, that is deeper explored in focus group discussion. Research problem is a clarification of product placement in movies as type of advertising efficiency. All the defined tasks have been completed and the aim has been achieved, an insight into audience’s attitude and effectiveness of product placement in movies as type of advertising has been gained. Concluded that product placement is partly effective type of advertising which depends on many other factors. Mostly it is audiences’ positively evaluated way how advertising message can be attractively delivered.