Show simple item record

dc.contributor.advisorKleckins, Ābramsen_US
dc.contributor.authorUšakova, Marijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:08Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:08Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2066en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24561
dc.description.abstractDotā diplomdarba tēma „Reģionālie televīzijas kanāli Baltijas valstu televīzijas tirgū: stratēģija, attīstība un perspektīvas” saistīta ar reģionālo komerctelevīziju Baltijas valstīs tekošā stāvokļa un attīstības perspektīvas iespēju pētījumu. Par pētījuma objektu ir izvēlēti Pirmais Baltijas kanāls un kanāls TV3. Diplomdarba pētījuma mērķis – reģionālo televīzijas kanālu darbības televīzijas tirgū Latvijā, Lietuvā un Igaunijā izpēte un to attīstības optimālāko ceļu noteikšana. Darbs sastāv no trim daļām. Darba ievada daļā (ievadā) ir formulēts darba mērķis un uzdevumi, pamatota pētījuma aktualitāte, raksturota metodoloģija, kā arī informācijas iegūšanas veidi un informācijas analīzes metodes. Darba pirmā daļa ir teorētiskā daļa, un tā satur medija ekonomikas teorētiskos aspektus – tiek aplūkota televīzijas industrijas ekonomiskās īpatnības un mūsdienu televīzijas kanālu finansējuma avoti. Otrajā daļā tiek veikta Eiropas komerctelevīziju attīstības tendenču analīze. Darba trešajā, praktiskajā, daļā tiek pētīts mūsdienu Baltijas televīzijas tirgus stāvoklis, tiek noteiktas privātā televīzijas sektora galvenās attīstības tendences Baltijas valstīs – reģionālā līmeņa komerctelevīzijas. Tiek veikta lielākā reģionālā līmeņa kanāla Latvijā PBK darbības analīze. Atsevišķi tiek apskatīta tā galvenā konkurenta – kanāla TV3, darbība Baltijas tirgū. Veiktie pētījumi apstiprināja izvirzīto hipotēzi – reģionālo televīziju nišas rašanos izraisa ekonomiskā integrācija um globalizācija. Tas ir saistīts ar to, ka televīzijas tirgus Baltijā ir salīdzinoši neliels, visās valstīs kopumā dzīvo tikai apmēram 8 miljoni iedzīvotāji. No ekonomiskā viedokļa vienots Baltijas kanāls ir daudz efektīvāks, nekā mazie vietējie kanāli. Tāpēc, pēdējā laika tendence ir – tirgū parādās Baltijas reģionālie kanāli, kas darbojas visās trijās valstīs.en_US
dc.description.abstractBachelor’s thesis „Regional TV Channels in the Baltic Television Market: Strategies, Development, Prospects” resents the analysis of regional commercial TV channels in the Baltic Countries. The research deals particularly with two channels, The First Baltic Channel and TV3 channel. The aim of the study was to define the most optimal ways of development for The First Baltic Channel and TV3 on Latvian, Lithuanian and Estonian television markets. The research consists of three parts. Introductory part defines the aim, objects and tasks of the study; affirms the topic’s practical and scientific value, outlines the used methodology, describes sources and methods of obtaining information. First part includes theoretical aspects of media economics, specific features of economics of television industry and describes principal structural models and financial sources of contemporary television channels. Second part contains a survey of development of commercial television in Europe, main trends in this media sector are pointed out. Third (practical) part deals with commercial regional television in the Baltic region. Thorough analysis of the activity of the largest regional channel – The First Baltic Channel – in Latvia, Lithuania and Estonia is presented in comparison to its main competitor, TV3 channel, and to national television channels. The study proves the basic hypothesis that economic integration in the Baltic region, facilitated by joining EU, as well as globalization in general creates the niche for regional television channels and propels its development. The main reasons for that are very small national media markets (about 8 mln people in all three countries) and the existence of common requirements for media content. Thus, there is an economic reward in working on all three markets simultaneously that made the appearance of regional channels possible.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleReģionālie televīzijas kanāli Baltijas valstu televīzijas tirgū: stratēģija, attīstība un perspektīvasen_US
dc.title.alternativeRegional TV Channels in the Baltic Television Market: Strategies, Development, Prospectsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record