Reklāmas konstruētā sporta preču patērētāja identitāte laikrakstā "Sporta Pasaule" no 1935. līdz 1937. gadam: laikmeta ietekmes
Author
Grasberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Reklāmas konstruētā sporta preču patērētāja identitāte laikrakstā "Sporta Pasaule" no 1935. līdz 1937. gadam: laikmeta ietekmes”.
Darba mērķis ir noskaidrot, kāds bijis reklāmas konstruētais sporta preču patērētājs laika periodā no 1935. gada līdz 1937. gadam laikrakstā "Sporta Pasaule".
Teorētiskajā daļā aplūkota identitātes teorija, patērniecība, patērētāju kultūras attīstība, patērētāja identitāte, reklāmas jēdziens, kā arī vēstures konteksts, raksturotas galvenās laikmeta iezīmes, kā arī iekļauts laikraksta "Sporta Pasaule" apraksts. Kā pētniecības metodes darbā izmantotas – vizuālā kontentanalīze un diskursa analīze.
Pētījuma rezultātā tiek atklāts, kādu sporta preču patērētāja identitāti konstruēja reklāma no 1935. līdz 1937. gadam un kā to ietekmēja valdošais režīms valstī.
Atslēgvārdi: identitāte, patērētāju kultūra, patērētāja identitāte, reklāma, vizuālā kontentanalīze, laikraksts "Sporta Pasaule". The theme of the bachelor paper is „ The identity of the sports goods consumer as created by advertisements in the newspaper "Sporta Pasaule" from 1935th to 1937rd: period influences”.
The aim is to clarify how the sporting goods consumer identity was constructed by the ads during time period from 1935th to 1937rd.
Theoretical part of thesis deals with the theory of identity, consumerism, consumer culture, consumer identity, advertising concept, as well as the context of history, described the main features of the period and also newspaper "Sporta Pasaule" description. Critical discourse analysis and visual context analysis was used as a research methods.
Result of the study reveals how the ads published in the newspaper "Sporta Pasaule" during the time period from 1935th to 1933rd created consumer identity and how it was affected by the regime in the country.
Keywords: identity, consumer culture, consumer identity, advertising, visual content analysis, newspaper "Sporta Pasaule".