Stāstu stāstīšanas izmantošana lasīšanas veicināšanas pasākumos
Author
Mežjāne, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai stāstu stāstīšana ir efektīvs lasīšanas veicināšanas paņēmiens bērniem. Pētījuma problēma ir mūsdienu bērnu nevēlēšanās lasīt, lasīšanu varētu veicināt stāstu stāstīšana bibliotēkās.
Darbā tiek analizēts stāstu stāstīšanas process atbilstoši bērnu vecumposmam, izmantojot dažādus runas stilus. Teorētiskā bāze ir balstīta uz Lasītāja reakcijas kritikas teoriju un Runas darbības teoriju. Galvenie pētījuma uzdevumi ir noskaidrot, vai Latvijas bibliotēkās izmanto stāstu stāstīšanas metodi un analizēt bibliotekāru pieredzi saistībā ar metodes efektivitāti.
Pētījumā datu ieguvei izmantota anketēšana un intervēšana. Pētījuma rezultāti apstirpina stāstu stāstīšanas metodes pozitīvo ietekmi uz lasīšanas veicināšanu. The aim of the Bachelor’s paper is to find out efficiency of storytelling in reading promotion activities for children. Research problem is the reluctance of today's children to read. Reading would promote storytelling in libraries.
The Paper analyzes the storytelling process according to children's age group using different speech styles. The theoretical basis is based on the Reader response criticism and Speech act theory. The main tasks of Paper is to find out situation in Latvia about using storytelling method and analyze librarians experience with the efficiency of the method.
Methodology consists of questionnaires and interviews. The results approves the storytelling positive impact on the promotion of reading.