Twitter kā informācijas avots ziņu raidījumos „TV3 ziņas” un LTV „Panorāma”: salīdzinošā analīze (2014.gada janvāris)
Author
Osis, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Twitter kā informācijas avots ziņu raidījumos „TV3 ziņas” un LTV „Panorāma”: salīdzinošā analīze (2014. gada janvāris)” mērķis ir pētīt Twitter ziņojumu kā informācijas avota nozīmi žurnālistu un televīzijas ziņu veidošanas dienaskārtībā un noskaidrot, vai pastāv sakarības Twitter kā informācijas avota izmantošanā, un vai pastāv atšķirība starp komerciālo un sabiedrisko televīziju.
Veicot kontentanalīzi 2014. gada janvāra ziņu raidījumiem, noskaidrots, ka Twitter ieraksti izvēlētajā pētījuma periodā biežāk ir izmantoti komerciālās televīzijas raidījumā “TV3 Ziņas”. Ar daļēji strukturēto interviju palīdzību ar Latvijas Televīzijas un TV3 žurnālistiem secināts, ka sabiedriskais medijs pieturas pie tradicionāliem ziņu veidošanas paradumiem, kas balstās uz pārbaudītiem informācijas avotiem, savukārt komerctelevīzija pilda savu galveno mērķi – sasniegt pēc iespējas lielākus reitingus – nebaidoties savos sižetos izmantot Twitter ierakstus, kas ir interesanti un neordināri.
Atslēgvārdi: Twitter, Latvijas Televīzija, TV3, ziņas, informācijas avoti, dienaskārtība The goal of the bachelor paper “Twitter as a source of information in „TV3 Ziņas” and LTV „Panorāma” news programs: comparative analysis (January 2014)” is to investigate the importance of the Twitter messages as sources of information in the agenda of journalists and television news and find out whether there regularities using Twitter as source of information, and if there is difference between commercial and public television.
In the result of content analysis of news broadcasts in January 2014, author found out that Twitter messages have been used more often in commercial television TV3 news broadcast “TV3 Ziņas” in the chosen period. Semi-structured interviews with Latvian TV and TV3 journalists confirmed that public media stick to traditional news-making habits that are based on verified information sources but commercial television fulfils its primary objective – achieve the greatest possible ratings – showing no fear to use Twitter entries that are interesting and non-routine in its news stories.
Key words: Twitter, Latvijas Televīzija, TV3, news, information sources, agenda