Latviešu tūrists izaicinājuma meklējumos: piedzīvojumu tūrisms ārpus Latvijas
Author
Ludiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tisenkopfs, Tālis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Tūrisms nav jauns jēdziens mūsdienu pasaulē, tomēr izmaiņas modernajā sabiedrībā ir transformējušas arī šo fenomenu. Tūrisma industrija ir viena no straujāk augošajām pasaules industrijām. Tas atspoguļo ne tikai globalizācijas, laika un telpas saspiešanās tendences, bet arī raksturo cilvēku vērtību, institūciju izmaiņas un sociālos procesus.
Maģistra darba nosaukums ir “Latviešu tūrists izaicinājuma meklējumos: piedzīvojumu tūrisms ārpus Latvijas”.
Darba galvenais mērķis ir raksturot latviešu piedzīvojumu tūrisma aspektus mūsdienu kontekstā. Autore apskata, kādi priekšnoteikumi pastāv šī tūrisma attīstībai un interesei par to. Pētījuma ietvaros tiek raksturotas teorētiskās pieejas, pētījumi un aprakstītas:
ņlatviešu tūristu pieredzes dimensijas: motivāciju, izaicinājuma, riska loma tajā;
ņLatvijas piedzīvojumu tūrisma specifika, definīcijas, veidi.
Kvalitatīvās intervijas ar latviešu piedzīvojumu tūristiem un tūrisma ekspertiem raksturo darba empīrisko daļu. Galvenie rezultāti rāda, ka vēlme pēc autentiskuma un jaunām sajūtām, paš-aktualizācija, risks un izaicinājums ir vadošās latviešu piedzīvojumu tūristu motivācijas. Specifiski sociāli procesi kā brīvā laika pieaugums, ienākumu līmeņa paaugstināšanās un tajā pašā laikā stress, ikdienas rutīna u.c. ietekmē interesi par piedzīvojumu tūrismu. Tourism is not a new concept in our everyday world, however many changes in the modern society has lead also to the transformation of this phenomenon. The tourism industry is one of the most rapid growing industries in the world. It reflects not only such modern features as globalization, change of space and time, modern technologies, it also reveals changes in human values, institutions and social processes.
The title of this paper work is “Latvian tourists looking for a challenge: adventure tourism abroad”
Main purpose of this paper is to describe the aspects of Latvian adventure tourism, considering the social and other preconditions of the development of this adventure niche. Following topics are discussed:
ņthe experience dimensions of Latvian adventure travellers - motivation, the role of challenge, environment and risk- taking;
ņthe specific features of the adventure tourism sector in Latvia – definition, classification.
The qualitative interviews with adventure tourists and tourism experts were conducted. The main results show that, the value for authentic and new sensations, self – expression, risk- taking and escaping from humdrum existence are motivations describing Latvian adventure seekers. The specific social processes as growth in leisure time and incomes as well as stress, the routine, the feeling of non- essentiality influence the demand for adventure.