Alternatīva pieeja ienākšanai ārvalstu tirgū izmnatojot par piemēru IT kompānijas
Author
Bekša, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rigerts, Andris
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izpētīt alternatīvas pieejas piemērotību analizējot IT kompānijas ieejas metodes izvēli iestājoties ārvalstu tirgū. Šis darbs analīze ārvalstu IT kompānijas ieejas metodi iestājoties Latvijas IT tirgū.
Darbs ir strukturēts trīs nodaļās. Pirmajā nodaļā tiek apskatīti teorētiskie aspekti attiecībā uz kompānijas internacionalizāciju un ieejas metodes izvēli iesaistoties ārvalstu tirgū. Otrā daļa apraksta alternatīvu Kristianstad 3 modeli piedāvātu un attīstītu ar Dervillée, Rieche un Zieske 2004.gadā. Trešā daļa ir saistīta ar Kristianstad 3 modeli pārbaudi analizējot Latvijas IT tirgu.
Uz aplūkotās literatūras un veikta pētījuma pamata, autors ir darījis dažus secinājumus: to starpā īpaši svarīgs ir tas, ka Kristianstad 3 modelis nevar būt pilnīgi piemērots analizējot Latvijas IT tirgu, jo šis tirgus ir salīdzinoši mazs priekš tik detalizēta tirgus ieejas metožu sadalījuma.
Maģistra darbā tika izmantota specializēta ārzemju autoru literatūra. Darbā tika izmantota interneta un citu mediju avotu publikācijas.
Maģistra darba apjoms – 100 lappuses. Darbā izmantoti 47 bibliogrāfiskie nosaukumi, 22 tabulas, 9 grafiski attēli.
Atslēgvārdi: internacionalizācija, tirgus ieejas metode, alternatīva pieeja, Latvijas IT tirgus The purpose of this master thesis is to investigate the suitability of using an alternative approach developed by Dervillée, Rieche and Zieske (2004) for analyzing the company’s choice of entry mode while entering a foreign market. For this thesis the focus lies on the Foreign IT companies that have entered the Latvian IT market.
The Master thesis consists of three parts. The first part examines existing theoretical approaches of the internationalization process of the firm and foreign market entry. Second part describes the Kristianstad 3 model proposed by Dervillée, Rieche and Zieske (2004). The third part is about the analysis of the Latvian IT market and testing the Kristianstad 3 model.
On the basis of reviewed literature and conducted survey, the author has made several conclusions concerning the use of alternative approach on Latvian IT market and the market entry mode choice of IT companies entered Latvia.
The Master thesis is based on the scientific literature of foreign authors as well as other mass media were used like a source of information.
Scope of the Master thesis is 100 pages. 47 bibliographic names, 22 tables and 9 graphics have been used in the research.
Keywords: internationalization, market entry mode, alternative approach, IT companies.