Krāsu redzes novērtēšana ar Rabkina, Farnsworth D-15 un HRR testiem skolas vecuma bērniem
Author
Cunska, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts uz 35 lapām. Tas satur 19 attēlus, 3 tabulas, 4 pielikumus un 19 literatūras avotu atsauces.
Mērķis: Izvērtēt un atrast labāko metodi skolas vecuma bērnu krāsu redzes defektu novērtēšanai.
Pētījumā piedalījās 23 skolēni ar krāsu redzes defektu un 29 dalībnieki ar normālu krāsu redzi. Skolēnu krāsu redze tika novērtēta ar Rabkina, Farnsworth D-15 un HRR testiem.
3 skolēniem tika identificēts protan defekts, bet 14 – deutan. 6 skolēniem nebija iespējams klasificēt KRD tipu, jo katrs no testiem uzrādīja atšķirīgu rezultātu. Krāsu redzes defekta esamību vislabāk identificēja Rabkina tests (100%). Krāsu redzes defekta smaguma pakāpes novērtēšanā labāki bija Farnsworth D-15 (100%) un HRR testi (83%).
Atslēgas vārdi: krāsu redze, krāsu redzes defekti, krāsu redzes testi, krāsu redzes novērtēšanas metode. Bachelor thesis contains 35 pages, 19 images, 3 tables, 4 appendices and 19 references.
Purpose: To evaluate and find the best method for school-age children color vision deficiency assessment.
23 pupils with abnormal color vision and 29 pupils with normal color vision took part in this study. Their color vision was diagnosed using the Rabkin test, the Farnsworth D-15 test and the HRR test.
3 pupils were diagnosed as protans and 14 as deutans. There were 6 cases when classification was not possible, because each of the tests showed different results. The most suitable test for red-green CVD detection was the Rabkin. The most suitable test for the assessment of CVD’s severity was the Farnsworth D-15.
Keywords: color vision, color vision deficiency, color vision tests, color vision testing method.