Centralizēto matemātikas eksāmenu analīze
Autor
Meļķe, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā ir analizēti pēdējo trīs gadu centralizēto matemātikas eksāmenu rezultāti, lai noskaidrotu, kādas tēmas skolēniem sagādā grūtības. Pētīti centralizēto matemātikas eksāmenu rezultāti atkarībā no skolu tipa un rajona. Veikta skolotāju aptauja, lai noskaidrotu, ko skolotāji domā par centralizētajiem matemātikas eksāmeniem, izglītības saturu, kvalitāti un izglītības sistēmu Latvijā.
Diplomdarba mērķis: noskaidrot tēmas vidusskolas kursā, kuru atrisināšana centralizētajā matemātikas eksāmenā sagādā problēmas. Kā iespējamo „problēmuzdevumu” risinājumu autore piedāvā pielāgotus Igaunijas matemātikas eksāmenu uzdevumus.
Diplomdarbā secināts, ka vislielākās grūtības eksāmenu kārtotājiem sagādā – trigonometrija, kombinatorika, funkciju analīze un ģeometrijas uzdevumi.
Darbs satur 144 lapas un 3 pielikumus. Darba praktiskajā daļā veikta centralizētā matemātikas eksāmena rezultātu analīze, pielāgoti igauņu matemātikas eksāmenu uzdevumi, kā arī skolotāju anketēšana. Respondentu skaits – 48.
Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti un atspoguļoti attēlos un aprakstos.
Atslēgas vārdi: centralizētie matemātikas eksāmeni, analīze, Igauņu matemātikas eksāmeni, trigonometrija, funkciju pētīšana, kombinatorika, ģeometrija. In diploma work are analyzed last three years results of centralized examination of mathematics to find out which parts of examination are the hardest ones for students. Are studied results of centralized examination of mathematics that depends of type of school and location of school. Teachers’ surveys aim is to find their opinion about tasks of centralized examination of mathematics, quality and content of education and education system in Latvia.
Diploma work aim: find out which themes of high school course of mathematics are author of work as possible solution of problem task comes forward with adopted tasks of Estonian examination of mathematics.
In diploma work are made conclusion that the hardest parts of exam work for exam participants are tasks of trigonometry, combinatorics, analysis of function and geometry.
Work consists of 144 pages and 3 attachments. In works practical part are made analysis of results of centralized examination of mathematics, adopted tasks of Estonian examination of mathematics and teacher survey. Number of respondents - 48.
Work results are summarized, analysed and shown in illustrations and descriptions.
Keywords: centralized examination of mathematics, analysis, Estonian examination of mathematics, trigonometry, combinatorics, function and geometry.