Kultūras mantojuma loma un iespējas Rīgas pilsētas tēla veidošanā videoreklāmās
Author
Skorobogatovs, Jurijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Stūre, Inese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir veltīts nozīmīgai cilvēku ģeogrāfijas tēmai – vietu un reģionu tēla veidošanai. Darbā tiek pētīta kultūras mantojuma loma un tā iespējas Rīgas pilsētas tēla veidošanā. Pētījums balstās uz datiem, kas iegūti ekspertu intervijās un lielo pilsētu videoreklāmas filmu novērtējumu. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, tika izveidota videofilma par Rīgas kultūras mantojumu.
Pirmajā sadaļā tiek stāstīts par jēdzieniem pilsēta un tās tēls, to saikni ar ģeogrāfiju, kā arī videomateriālu izmantošanu pilsētas tēla veidošanai reklāmas nolūkos.
Otrajā sadaļā tiek skaidrots kas ir kultūras tūrisms un kultūras mantojums.
Trešā sadaļa ir veltīta Rīgas tūrisma tēlam un Rīgas kultūras mantojumam, kā vienam no svarīgākajiem tūrisma tēla veidošanas elementiem. Šeit tiek atspoguļoti dati par Rīgas tūrisma attīstības dinamiku, kā arī aprakstīti Rīgas materiālā un nemateriālā kultūras mantojuma elementi.
Ceturtajā sadaļā ir pētītas tirdzniecības vietās un globālajā timeklī pieejamās filmas par Rīgu. Tiek veikta arī salīdzināšanas analīze filmām par Baltijas valstīm un tās galvaspilsētām.
Piektajā sadaļā aplūkots filmas par Rīgas kultūras mantojumu tapšanas process. Tiek noteikts filmas mērķis un uzdevumi, kā arī aprakstītas filmas veidošanas nianses.
Secinājumi– Rīgai ir labi priekšnoteikumi tūrisma attīstībai, bet pagaidām ir vērojamas problēmas ar tās starptautisku atpazīstamību. Videoreklāmai ir liels potenciāls pozitīva pilsētas tēla veidošanā. Par Rīgu ir uzņemts diezgan daudz filmu, bet globālajā tīmeklī var iepazīties tikai ar filmām par Latviju kopumā. The Master thesis is dedicated to an important geographical theme - it is an image of regions and districts. In the work the role and opportunities of a cultural heritage in formation of an image of the city of Riga is investigated. The research is based on the data received from interviews to experts, as well as on estimations of video advertising of Baltic cities. Being based on results of the research, a small film about the Riga cultural heritage has been made.
In the first part of the work some terms of the city and its image, their connection with geography, and also use of video materials for formation an image of the city for the advertising purposes are investigated.
In the second part some ideas of cultural tourism and a cultural heritage are explained.
The third part is dedicated to a tourist image of the city of Riga and the Riga cultural heritage as to one of the main elements in formation of its tourist image. There are data about dynamics of development of tourism in Riga and also basic elements of material and non-material cultural heritage.
In the fourth part films about Riga, accessible in trading places and in the global network are investigated. Also a comparative analysis of the films of the Baltic States connected with capitals accessible in the internet are investigated.
The fifth part of the work is devoted to creation of a new film about Riga cultural heritage. A definite purpose and problems of the film are also described at creation of the film.
The main conclusions of the work – there are good preconditions for development of tourism in Riga; however there exist some problems with the international recognition. Video advertising has a more potential for formation of a positive image of the city. Different films about Riga have been created, however there is no film in the internet fully devoted to Riga.