Dāņu valodas kā svešvalodas beigu eksāmena vidusskolas skolēniem Latvijā validācija
Author
Brasliņa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā maģistra darbā tiek aplūkotas galvenās valodu pārbaudīšanas un pārbaudes darbu izveides problēmas. Pētījuma ietvaros tika izveidots noslēguma sasniegumu pārbaudes darbs dāņu valodā, pamatojoties uz VISC centralizēto eksāmenu norādījumiem. Tika veikta pārbaudes darba validācija, izmantojot dažādas metodes.
Darba mērķis ir izpētīt galvenos aspektus valodu pārbaudīšanā un pārbaudes darbu izveidē un pārbaudīt to praksē.
Maģistra darba teorētiskā daļa tiek koncentrēta uz valodu pārbaudīšanu, galvenajiem kritērijiem pārbaudīšanā un pārbaudes darbu izveides procesā. Praktiskajā daļā tika izveidots noslēguma pārbaudes darbs dāņu valodā vidusskolas pēdējās klases skolēniem, kurš tika izmantots praksē un tika veikts kvalitatīvs pētījums par pārbaudes darbu un tā rezultātiem, kā arī tika veikta šī pētījuma rezultātā iegūtās informācijas analīze.
Pētījuma rezultāti rāda, ka pārbaudes darbu izveides procesā ir svarīgi atlasīt derīgas sastāvdaļas, kas būtu atbilstošas paredzamajam pārbaudāmo valodas līmenim. Lai izvairītos no kļūdainām sastāvdaļām, ir nepieciešama pārbaudes darba vairākkārtēja pārskatīšana. Ja visi kritēriji tiek ievēroti, pārbaudes darbs ir uzticams un derīgs. The present Master Thesis looks at the main issues in language testing and test development. Under the research a final achievement test in Danish was developed according to the guidelines of VISC, and validation of it was carried out by implementing different methods.
The purpose of the thesis is to research the main issues in language testing and test development and apply them into practice. The theoretical part of the thesis is focused on language testing, the main considerations in testing and the process of test development. During the practical part of the thesis a final Danish test for secondary school graduate students was developed, implemented in practice and qualitative research on the test and its results was carried out; analysis of the information obtained in the research was carried out.
The results of the research show that it is important to select the items, which respond to the expected language level of the testees, of test carefully. In order to avoid faulty items, revision is necessary during test development. If all the criteria are observed, the test is reliable and valid.