Gramatikas kļūdu novēršana rakstveida diskursā pamatskolā
Autor
Punāne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Gramatikas mācīšana ir sarežģīts uzdevums pamatskolas angļu valodas skolotājiem, un tā ir jāveic ar īpašu uzmanību, gramatikas kļūdu novēršana skolēnu rakstveida diskursā ir svarīga mācīšanas sastāvdaļa. Šī darba mērķis ir izpētīt un atrast efektīvākos paņēmienus, kā labot gramatiskās kļūdas skolēnu rakstu darbos. Gadījuma izpēte tika izmantota kā primārā pētījuma metode. Tā iekļāva sekojošas metodes datu ieguvei: pirms pārbaudījums, pēc pārbaudījums un intervijas. Kā sekundārā pētījuma metode tika izmantota literatūras analīze. Pētījumā piedalījās piecpadsmit Rīgas 64.vidusskolas 6. klases skolēni, kuri angļu valodu apguva jau ceturto gadu. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, kuri kļūdu labošanas paņēmieni, kopā ar skolotāja norādēm, novērš gramatiskās kļūdas skolēnu rakstveida diskursā.
Atslēgvārdi: kļūda, kļūdu analīze, gramatika, rakstveida diskurss, novērtējums, skolotāju atgriezeniskā saite Teaching grammar is a complicating task for teachers of the English language at primary level, and it needs to be done with assiduity, elimination of grammar mistakes in students’ written discourse is an essential part of teaching. The goal of the Thesis is to explore and to find effective ways how to treat grammar mistakes in students’ written discourse. A case study was used as a primary research method. It included the following research data collection tools: a pre-test, a post-test and an interview. As a secondary research method a literature review was used. In this research fifteen sixth-grade students participated who already had learnt English for four years. The study revealed which correction techniques together with the teacher’s feedback eliminate grammar mistakes in students’ written discourse.
Key words: mistake, error analysis, pedagogical grammar, written discourse, mistake correction, evaluation, teacher’s feedback