Krāsu nozīme bretoņu mutiskajā tradīcijā
Author
Gehta, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Olga
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Krāsu nozīme bretoņu mutiskajā tradīcijā”.
Darba mērķis ir izmeklēt krāsu lomu un noteikt to nozīmīgumu pasaules kultūrā kopumā un bretoņu kultūrā īpaši, konstatēt krāsu nozīmes attīstību kopš Viduslaikiem. Darbs izmeklē krāsas, par pamatu ņemot bretoņu folkloru, kā arī pamatojas uz hipotēzi, ka folklora parāda tautas mentalitāti.
Pētījuma korpusu veido 80 bretoņu pasakas un leģendas, tulkotas franču un krievu valodā, un vairāk kā 270 krāsas apzīmējumu izmantošanas gadījumi. Tās ir folkloristu Emīla Suvestra (Emile Souvestre), Pola Sebijū (Paul Sébillout), Sebastjana Rekuvranse (Sébastien Recouvrence), Anatola le Braza (Anatole Le Braz), Fransuā Marijas Luzela (François-Marie Luzel), Žana Merkala (Jean Markale), Jana Berkiljana (Yann Berkilien), A.Trudē un G.Milina (A. Trude, G. Milin) un Žefa Filipa (Jef Philippe) pasakas un leģendas.
Secinājums: krāsas bretoņu folklorā iekļaujas Rietumu tradicionālā simbolisma ietvaros, kaut arī bretoņu folklorā ir daudz specifisko krāsu izmantošanas piemēru.
Maģistra darbam ir ievads, trīs nodaļas, secinājumi, bibliogrāfija, tēzes un pielikums. The theme of the master paper work is «Significance of Colours in the Breton Verbal Tradition ».
The purpose of the work is to examine the role of the colour and define its importance in the world culture and in the Breton culture in particular, to compare the significance of colours in Brittany and in the world, to state an evolution of the significance of the colours from the Middle Age to our days. The work studies the colours by basing on the Breton folklore while, according to our hypothesis, the folklore shows all the mentality of a people.
The corpus of the research consists of 80 Breton tales and legends translated in French and Russian, and more than 270 cases of using the colour terms. These are the tales and legends of Emile Souvestre, Paul Sébillout, Sébastien Recouvrence, Anatole Le Braz, François-Marie Luzel, Jean Markale, Yann Berkilien, A. Trude and G. Milin, Jef Philippe.
Conclusion: the colours in the Breton folklore are included in the framework of the traditional western symbolism, although there are many specific cases of using the colours in the Breton folklore.
The master paper work contains an introduction, three chapters, conclusion, bibliography, thesis and annexe.