Show simple item record

dc.contributor.advisorHaijima, Agneseen_US
dc.contributor.authorBortko, Kristīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:45:25Z
dc.date.available2015-03-24T08:45:25Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29907en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26122
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Ķīnas skatuves mākslas veidošanās un situācija mūsdienās”. Darbā tiek izskatīta ķīniešu skatuves mākslas veidošana no pašu tā avotiem, kā arī tika parādīta mūsdienu situācija. Darba galvenais mērķis tika izvirzīts – izpētīt ķīniešu skatuves mākslas vēsturi, un tieši ķīniešu tradicionālo teātri un tā daudzveidību, kā arī iemācīties saprast teātra priekšnesumus ar aktieru mīmikas un žestu palīdzību. Darba gaitā tika noskaidrots, ka citu seno civilizāciju teātrim, Ķīnas teātra mākslai bija ar savu dziļo avotu kulta darbības daudzveidību, rituāla spēles, kuras bija saistītas ar Dievu paaudzi un mirušiem senčiem, ar dzīves cikla rituāliem un ar kalendāra svētkiem. Kā arī tas, ka izejot daudz gadsimtu attīstības ceļu, ķīniešu klasiskais teātris izstrādāja savu sistēmu – nosacījumus un simbolismu, sintētisko raksturu un tradīcijas, estētiskumu un ētiku. Darbs sastāv no 5 daļām.en_US
dc.description.abstractThe theme of this Bachelor’s paper is „The Formation of Chinese Performance Art and its Situation Nowadays”. This baccalaureate study analyses the development of Chinese performing arts, starting with their very origin, as well as their modern day state. The main purpose of conducting this study was to explore the history of Chinese performing arts, specifically the traditional Chinese theatre and its variants, as well as to learn to understand theatre performances through facial expressions and gestures of the actors. During this study, it was determined that, similar to other ancient civilizations, the performing arts of China have cultural activities, folk games associated with worship of the gods and ancestry, rites of passage and holidays at their roots. Furthermore, Chinese theatre developed its conventions – symbolism, character, traditions, ethics and aesthetics – over the course of multiple centuries. The study is comprised of five parts.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĀzijas studijasen_US
dc.titleĶīnas skatuves mākslas veidošanās un situācija mūsdienāsen_US
dc.title.alternativeThe Formation of Chinese Performance Art and its Situation Nowadaysen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record