Rakstīšanas prasmju attīstīšana un vērtējums vidusskolā
Author
Babre, Lidija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kramiņa, Ingrīda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs risina problēmas par rakstīšanas iemaņu attīstīšanu vidusskolas skolēniem un dažādām pieejām skolēnu rakstīto darbu vērtēšanā.
Diplomdarbs sastāv no ievada, trim nodaļām, literatūras saraksta un pielikumiem.
Diplomdarbs ietver sevī atbilstošas teorētiskās literatūras apskatu un analīzi, kā arī iegūto teorētisko zināšanu pielietojumu rakstīšanas prasmju attīstīšanai praksē.
Pētījumā analizētas dažādas pieejas rakstīšanas prasmju attīstībai, kā arī atspoguļoti rakstīšanas procesa dažādi posmi un veidi. Darbā ir pieminēta gan skolotāja, gan skolēna loma mācīšanas- mācīšanās procesā.
Darbā ir uzsvērts, cik būtiski ir skolotājam pareizi saplānot savu darbu atbilstoši Standartiem un gala eksāmenos izvirzītajām prasībām, iepazīstināt skolēnus ar šīm prasībām un izvēlēties atbilstošas mācību grāmatas.
Pētījumu noslēdz aptaujās iegūto datu apkopojums un analīze. Autore ir atklājusi, ka vairākumam skolēnu rakstīšana patīk un ka uzdevumu dažādošana un mācīšanas metožu variēšana palīdz attīstīt rakstīšanas prasmi.
Autore ir aprakstījusi dažādas pieejas rakstu darbu vērtēšanā, kas ir būtisks faktors skolēnu motivēšanā un rakstīšanas spēju attīstīšanā.
Pētījums varētu ieinteresēt angļu valodas skolotājus, kas vēlas sekmēt skolēnu rakstītprasmju veidošanu. Tas varētu būt noderīgs arī atsevišķiem studentiem, kuri vēlas attīstīt savas rakstīšanas iemaņas svešvalodā. The present diploma paper deals with the problems of developing writing skills at secondary school and different ways of assessing students’ written works.
The present paper consists of an introduction, three chapters, a bibliography and appendixes.
The diploma paper comprises the survey and analysis of the relevant literature and theories on teaching writing. Analysis of the process , product and genre approach and the techniques in teaching writing has been carried out. It also referes to the role of a teacher and student in the teaching- learning process.
The author of the diploma paper stresses out how important it is for writing teacher to plan the work according to Standarts and demands of final exam, to introduce students with these demands and select appropriate course books.
The diploma paper includes the summary and analysis of the questionnaire data. The author has found out that most of students like writing and different tasks and methods help to develop their writing skills.
The author of the diploma paper has described different approaches to assessment, which is really important in developing students writing ability.
The study might be of interest to the English language teachers who help their students with their writing. It might be useful for students as well if they are willing to develop their writing skills.