Pusaudzis kā publiskās bibliotēkas pakalpojumu lietotājs: jauna bibliotēku pieeja darbā ar pusaudžiem
Author
Žuravļova, Ļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Pusaudzis kā publiskās bibliotēkas pakalpojumu lietotājs: jauna bibliotēku pieeja darbā ar pusaudžiem” ir unikāls uz tradicionālo dokumentu analīzi un intervēšanas metodi balstīts pētījums, kura mērķis ir izzināt un apkopot iemeslus, kas izraisa vāju pusaudžu ieinteresētību bibliotēkas pakalpojumu izmantošanā, novērtēt publisko bibliotēku piedāvāto pakalpojumu klāstu un izstrādāt ieteikumus jaunai bibliotēku pieejai darbā ar pusaudžiem kā atsevišķu publisko bibliotēku lietotāju grupu.
Darba pamatā ir 20 pusaudžu vecumā no 14 līdz 16 gadiem intervēšanas rezultāti, 10 bibliotēku darbinieku, pedagogu, psihologu un vecāku uzskati par pusaudzi kā bibliotēkas lietotāju, kā arī Latvijas publisko bibliotēku ikgadējo darba pārskatu analīze. Bakalaura darba teorētisko bāzi veido ārzemju bibliotēkzinātnes jomas speciālistu sasniegumi un pētījumi līdzīgos problēmu laukos, kā arī personības attīstības psiholoģijas teorijas un pamatprincipi.
Bakalaura darba „Pusaudzis kā publiskās bibliotēkas pakalpojumu lietotājs: jauna bibliotēku pieeja darbā ar pusaudžiem” ietvaros gūtos praktiskos rezultātus publiskās bibliotēkas var izmantot darbā ar noteiktu lasītāju grupu – pusaudžiem, kā arī pielietot tos, izstrādājot jaunas lasīšanas veicināšanas vai bibliotēkas popularizēšanas programmas. Bachelors work “Youngster as a public library user: new library approach in working with youngsters” is a unique research paper based on traditional document analyses and research interviews. The objective of the work is to find out and summarize the main reasons of insufficient public library services usage between the youngsters, to evaluate the scope of services provided by public library and to offer the recommendations for developing new library approach in working with youngsters as a several group of users.
The work is based on the results of the interviews of 20 14-16 years old youngsters, as well as on 10 opinions of library staff members, teachers, psychologists and parents about youngster as a library user and on the analyses of Latvian public libraries’ annual reports. The theoretical bases of the work consist of findings and research papers presented by foreign library science specialists and of personality developing theory and main principles in psychology.
Practical results achieved in bachelors work “Youngster as a public library user: new library approach in working with youngsters” can be used in working with several group of library users – youngsters, as well as to create new reading and library promotion programs.