Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorMihailova, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:46:37Z
dc.date.available2015-03-24T08:46:37Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18115en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26506
dc.description.abstractDarba tēma: „Izmaiņas vīriešu žurnāla „Klubs” konstruētajā maskulinitātē, 1994. - 2010. gada analīze”. Darba mērķis: noskaidrot kā gadu laikā ir mainījusies vīriešu ideāla koncepcija žurnālā „Klubs”. Pētījuma hipotēze: noskaidrot, kā vīrieša ideāla koncepts ietekmē sabiedrības attieksmi, komunikāciju, karjeras iespējas un vīrieša seksuālo dzīvi. Darba teorētiskais rāmējums: •Sniegt skaidrojumu par maskulinitātes jēdzienu un tā nozīmi kultūrā; •Izpētīt maskulinitāti Latvijā; •Izveidot maskulinitātes saistību ar žurnālu „Klubs”; •Sniegt žurnāla vispārējo aprakstu; •Kā pētījuma objektu nospraust ideāla vīrieša konceptu žurnālā „Klubs”. Datu vākšanas metodes: •Literatūras analīze; •Diskursa analīze; •Intervija. Būtiskākie iegūtie rezultāti un secinājumi: Žurnālā „Klubs” iekļautās un apskatītās tēmas sasaucas ar vīriešu vēlmēm un interesēm, kā arī žurnāla „Klubs” lasītāji (vīrieši) šīs tēmas atzīst par interesantām un noderīgām atsaucoties uz mūsdienu sabiedrības nospraustajām vajadzībām. Žurnālā „Klubs” liels uzsvars tiek likts uz vīrieša vizuālo tēlu, bet gan vīrieši, gan sievietes atzīst, ka ideālam vīrietim ir jābūt vizuāli pievilcīgam un jāatbilst sabiedrības nospraustajiem uzskatiem – vīrietim jābūt simpātiskam, sportiskam, labi ģērbtam un koptam. Nozīmīgs vīrieša ideālā tēla aspekts ir vīrieša darbam, gan vīrieši, gan sievietes norādīja, ka vīrietim ir jānodrošina atbalsts sievietei un ģimenei, tāpēc balstoties uz šādu faktu, žurnālā „Klubs” ir lasāms par veiksmīgiem un daudz ko dzīvē sasniegušiem vīriešiem, kas tieši norāda pārējiem vīriešiem, cik nozīmīgs faktors ir panākumi, ja vīrietis vēlas kļūt par ideālo vīrieti. Stabilu ienākumu faktors, vairāk gan pēc pašu vīriešu domām, nodrošina arī iespēju justies par sevi pārliecinātam un iekarot jebkuru sievieti, kuru šis vīrietis vēlas – būtībā tas ir tas, ko žurnāls „Klubs” vēlas panākt – būt pārliecinātam vīrietim. Ideālajam vīrietim jābūt ar zināmām prasmēm mīlas lietās, to uzsvēra gan vīrieši, gan sievietes, tāpēc, lai vīrieša paustais tēls caur žurnālu būtu pēc iespējas ideālāks, tad žurnālā „Klubs” ir lasāms ļoti daudzas tēmas, kuras skar seksu, attiecības un beigu beigās saprast savu sievieti un sadzīvot ar viņas vēlmēm – žurnāls netieši māca vīriešus kļūt par ideāliem mīļākajiem. Gan vīrieši, gan sievietes uzskata, ka būtisks ir vīrieša intelektuālais līmenis, tāpēc ne velti sievietes ideālā vīrieša tēlam piedēvē arī gudrību un inteliģenci, lai apmierinātu šo sieviešu vēlmi, žurnālā „Klubs” var lasīt par ļoti dažādām tēmām, vadoties no tā, kas tajā brīdī pēc žurnāla un sabiedrības uzskatiem, vīrietim ir visnepieciešamākais, piemēram, piemēram, finanšu lietu pārzināšana, makšķerēšana, politika un daudz kas cits. Daudzi vīrieši sevi nemaz neuzskata par ideālajiem vīriešiem, bet norādīja, ka ar žurnāla „Klubs” palīdzību cenšas sekot līdzi visām tendencēm, lai tuvoties šī ideālā tēla sasniegšanai. Atslēgas vārdi: žurnāls Klubs, maskulinitāte, vīrietis, ideālais tēls.en_US
dc.description.abstractWork thema: Changes of constructed masculinity in men’s magazine „Klubs”. Analysis from year 1994 till year 2010. Work aim: find out how the years have changed the concept of the perfect male magazine "Club". Hypothesis of the research: to clarify how the concept of the ideal male influence public attitudes, communication, career opportunities and the male sex life. Theoretical base: •Provide an explanation of the masculinity concept and its role in culture; •Explore masculinity in Latvia; •Create maskulinitātes relationship with the magazine "Club" magazine; •Provide general description of the research object; •How to set the ideal concept of man's magazine "Club". Data collection method: •Literature analysis; •discourse analysis; •Interview. Key results and conclusions: Magazine "Club" and included topics covered in tune with the men's desires and interests, as well as the magazine's "Club" readers (male) in this topic is recognized as interesting and useful reference to the objective needs of modern society. Magazine "Club" and great emphasis is placed on the man's physical appearance, but both men and women find that ideal man must be visually appealing and meet the objectives of public opinion - a man must be cute, sporty, well-dressed and groomed. An important aspect of man's ideal image of a man's work, both men and women indicated that men should support women and families, so on the basis of such facts, the journal club "must be read to be successful in life and more mature men, which directly indicates the other men, as an important factor in the success, if a man wants to become a perfect man. Stable income factor, the more their own men's opinion, provide the opportunity to feel confident about themselves and conquer any woman that this man wants - basically it is what the magazine "The club wants to achieve - to be sure a man. Ideal man must have certain skills, love affairs, emphasized by both men and women, so that the man expressed through the image of the magazine would be ideal as possible, the journal club "must be read very many threads concerning sex, relationships, and ultimately to understand its a woman and living with her wishes - magazine indirectly teaches men to become the ideal lovers. Both men and women believe that the significance of man's intellectual level, because not for nothing that the ideal male image of women attributed to the wisdom and intelligence to satisfy the desire of women, the journal club "can be read on a wide range of topics on the basis of what the at the journal and society's view, man is most necessary, such as, for example, knowledge of financial affairs, fishing, politics, and much more. Many men themselves did not considered ideal for men, but said that the magazine's "Club" shall attempt to follow all the trends to come closer to achieving this ideal image. Keywords: journal club, masculinity, man, the ideal image.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleIzmaiņas vīriešu žurnāla „Klubs” konstruētajā maskulinitātē, 1994.-2010. gada analīzeen_US
dc.title.alternativeChanges of constructed masculinity in men's magazine "Klubs". Analysis from year 1994 till year 2010en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record