Mikroblogu vietnes „Twitter.com” loma pašvaldību komunikācijā ar iedzīvotājiem
Author
Inķēna, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Jarockis, Aleksis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Mikroblogu vietnes „Twitter.com” loma pašvaldību komunikācijā ar iedzīvotājiem”.
Darba ietvaros apzināts Latvijas novadu pašvaldību vērtējums par Twitter.com, tāpat noskaidrots vietējo iedzīvotāju, Twitter.com lietotāju, viedoklis par pašvaldību komunikāciju mikroblogu vietnē, kā arī veikta četru pašvaldību Twitter.com profilu satura analīze, kopumā apskatot 1890 ierakstus.
Darba mērķis ir noskaidrot Twitter.com piedāvātās perspektīvas pašvaldību komunikācijas pilnveidošanai ar vietējiem iedzīvotājiem.
Darbā ir trīs teorētiskās nodaļas par pašvaldībām, sabiedriskajām attiecībām un sociālajiem medijiem, metodoloģijas nodaļa par aptaujas anketām, daļēji strukturētajām intervijām un kontentanalīzi, kā arī empīriskā daļa, kurā tika analizēti pētījumā iegūtie rezultāti.
Galvenais secinājums – Pašvaldību izpratnē Twitter.com var izmantot kā komunikācijas kanālu informācijas izplatīšanai un sabiedrības informēšanai, kas savukārt ierobežo Twitter.com piedāvāto iespēju izmantošanu vietējās pārvaldes komunikācijā.
Atslēgas vārdi: Twitter.com, sociālie mediji, komunikācija, sabiedriskās attiecības, pašvaldības, iedzīvotāji, satura analīze The theme of this bachelor paper is „The role of the microblog ”Twitter.com” in communication of municipalities with citizens”.
In the framework of the bachelor paper’s analysis the evaluation of Latvian district municipalities about Twitter.com is studied, the opinions of citizens, Twitter.com users, about the communication of municipalities in the microblog site is clarified, as well as the analysis of four municipalitie’s Twitter.com profiles is done, owerall examing 1890 posts.
The goal of the bachelor paper is to clarify the perspectives offered by Twitter.com for the improvement of the communication of municipalities with the local citizens.
Bachelor paper consists of three theoretical chapters about local governance, public relations and social media, methodology about the survey, semi – structured interviews and content analysis, and the empirical chapter about the analysis of research results.
The main conclusion – In the understanding of municipalities Twitter.com ir possible to use as the chanel of communication for the distribution of information and the apprising of society, that restricts the use of possibilities offered by Twitter.com.
Keywords: Twitter.com, social media, communication, public relations, municipalities, citizens, content analysis